دانشگاه مدیپول استانبول ترکیه+معرفی دانشکده و شرایط پذیریش

دانشگاه مدیپول استانبول ترکیه+معرفی دانشکده و شرایط پذیریش

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

دانشگاه خصوصی مدیپل (Medipol Üniversitesi)در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط سازمان وقفی آموزش، بهداشت و تحقیقات کشور ترکیه تأسیس شد. یکی از از موسسین و بنیانگذاران این دانشگاه آقای دکتر پرفسور Fahrettin Koca وزیر بهداشت کنونی جمهوری ترکیه می باشد. این دانشگاه در دو شهر آنکارا و استانبول دارای دارای شعبه می باشد.
این دانشگاه همپای دانشگاه‌های دولتی در حال پیشرفت و پژوهش است، دانشگاه مدیپل را یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دانشگاه‌ها در کل ترکیه می‌دانند. یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در دانشگاه مدیپل امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی است.

دانشگاه مدیپل با ۲۱ برنامه معتبر و همچنین با اعتبار سنجی مداوم سایر برنامه ها، به تضمین کیفیت برنامه در آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای قائل است. یکی از اهداف اصلی این دانشگاه ارائه آموزش با کیفیت بالا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این موسسه با در اختیار داشتن بیمارستان هایی با کیفیت بالا، سعی در دستیابی به استانداردهای با کیفیت در آموزش و تحقیقات دارد.

دانشگاه مدیپل استانبول :

این شعبه در سال 2009 تاسیس شده است. این دانشگاه شامل 10 دانشکده ، 3 انستیتو و 3 دانشکده است. این دانشگاه دارای 2 پردیس Haliç و Kavacık است.

دانشگاه مدیپل آنکارا :
این شعبه در پایتخت ترکیه در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده است. امکانات و تجهیزات مدیپول آنکارا هم تراز با استانبول می‌باشد. رشته‌های این دانشگاه به دلیل تازه تأسیس بودن از استانبول کمتر می‌باشد. هزینه رشته‌ها نیز معمولا تفاوتی ندارد و هزینه‌ها در هر دو دانشگاه به یک اندازه می‌باشد؛ اما باید بدانید که مدیریت دانشگاه مدیپل آنکارا تحت نظر استانبول می‌باشد. شرایط قبولی و پذیرش در شعبه آنکارا دقیقاً مانند استانبول می‌باشد.
دانشکده‌های مدیپل آنکارا شامل موارد زیر هستند:
* دانشکده دندانپزشکی
* دانشکده داروسازی
* دانشکده پزشکی
* دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری
* دانشکده حقوق
* دانشکده اقتصاد
* دانشکده اداری و علوم اجتماعی
* دانشکده ارتباطات
* دانشکده علوم بهداشت
* دانشکده علوم سیاسی

 

پیشنهاد می کنیم از صفحات زیر هم دیدن کنید.

مهاجرت به ترکیه

تحصیل در ترکیه

کار در ترکیه

دو پردیس Haliç و Kavacık از این دانشگاه در جاهای مختلف استانبول قرار دارد. یکی از آن‌ها در بخش آسیایی و منطقه کاواجیک و دیگری در بخش اروپایی استانبول و در منطقه هالیچ واقع شده است.

پردیس Kavacık مدیپل استانبول:

این پردیس دارای 2 بخش در Beykoz Kavacık ، جنوب و شمال است. در سمت آناتولی پل Fatih Sultan Mehmet ، درست در خروجی پل واقع شده است.
دانشکده ها در پردیس Kavacık :
دانشکده دندانپزشکی
دانشکده داروسازی
دانشکده آموزش
دانشکده هنرهای زیبا ، طراحی و معماری
دانشکده حقوق
دانشکده ارتباطات
دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
دانشکده علوم بازرگانی و مدیریت
دانشکده مهندسی و علوم طبیعی
دانشکده علوم بهداشت
دانشکده پزشکی
دانشکده بین المللی پزشکی
دانشکده علوم بهداشت

پردیس هالیچ (Haliç)مدیپل استانبول:

پردیس هالیچ؛ در سوریچی واقع شده است.در مرکزی ترین مکان شهر،با غنای تاریخی و فرهنگی در اطراف خود برجسته شده است.
در دانشگاه هالیچ دانشکده علوم بهداشت و مدارس حرفه ای وجود دارد.

دانشگاه و محل اسکان مدیپول استانبول

در خوابگاه های مردانه دانشگاه ، اتاق ها 1 و 3 نفره و اتاق های خوابگاه های دخترانه 3 و 4 نفره میباشد.
بعضی دانشجویان مطابق با رتبه بندی تعیین شده توسط دانشگاه اقدام به “بورسیه خوابگاه” و “بورسیه غذاخوری” می کنند.
آخرین ورودی به خوابگاه ها ساعت 23.30 است.
در خوابگاه ها 3 وعده غذایی شامل صبحانه ، ناهار و شام ارائه می شود.
3-4 نوع وعده غذایی حدود 12 TL قیمت دارند.
روزانه اتاق ها و مکان های مشترک تمیز می شوند. ملافه ، پتو و بالش در اختیار هر دانش آموز قرار می گیرد و هر 15 روز یکبار توسط کارکنان نظافت تعویض می شوند. خدمات خشکشویی، اتو و لباسشویی نیز وجود دارد و قابل شارژ میباشد.

بورسیه دانشگاه مدیپول

این دانشگاه هر سال تعداد خاصی ظرفیت همراه با بورسیه در اختیار ما قرار میدهد. برای اطلاعات بیشتر حتماً با مشاوران موسسه توسا در تماس باشید. همچنین این دانشگاه هر سال آزمون بورسیه (یوس) نیز برگزار می‌کند که با شرکت در این آزمون و کسب نمره عالی، می‌توانید از ۳۰ الی ۱۰۰ درصد بورسیه تحصیلی از دانشگاه دریافت نمایید.
شرکت در آزمون های یوس و SAT و کسب حداقل نمره در این آزمون ها از روش های قبولی و پذیرش در دانشگاه مدیپل میباشد.(این دانشگاه پذیرش بدون آزمون هم دارد)

از جمله امکانات دانشگاه مدیپل می‌توان به آزمایشگاه‌های پزشکی، اینترنت رایگان برای همه دانشجویان، خوابگاه‌ها، کلوب های دانشجویی، کتابخانه، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، باشگاه‌های ورزشی متعدد و زمین‌های بازی اشاره کرد.

 

برنامه اراسموس در دانشگاه مدیپل

برنامه تبادل دانشجو اراسموس، وابسته به وزارت اتحادیه اروپا و با هماهنگی و حمایت مالی آژانس ملی در ترکیه برگزار می شود. در چارچوب این پروژه که در سطح اتحادیه اروپا انجام می شود، با همکاری مؤسسات آموزش عالی، دانشجویان و اساتید دانشگاه برای کسب تجربه ای که باعث ارتقاء سطح آکادمیک آنها می شود تشویق به تحصیل کوتاه مدت در دانشگاه های مختلف در کشورهای مختلف می شوند.

در چارچوب پروژه Erasmus، دانشجویان می توانند یک یا دو ترم از سال تحصیلی و یا حداقل دو ماه دوره کارورزی خود را در یکی از موسسات آموزش عالی یا دانشگاه های طرف قرارداد در اتحادیه اروپا بگذرانند. ویژگی اصلی برنامه اراسموس این است که دانشجویان نه تنها مبلغ اضافی را به عنوان شهریه به دانشگاهی که به آنجا می روند پرداخت نمی کنند بلکه می توانند جهت دریافت کمک هزینه زندگی در خارج از کشور از دانشگاه نیز اقدام کنند.

دانشگاه مدیپل استانبول در سال ۲۰۱۲ در برنامه توافق بین دانشگاهی اراسموس پذیرفته شد. از این سال تحصیلی به بعد، با ۵۱ دانشگاه عضو اراسموس توافق نامه دارد و همچنان به امضای توافق های دو جانبه جدید با مؤسسات مختلف آموزش عالی اروپا ادامه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.