تحصیل در اتریش

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تحصیل در اتریش

اتریش اگرچه کشور نسبتا کوچکی می باشد اما همواره مورد علاقه ی ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. از ابتدایی تا دکتری شرایط ادامه تحصیل در کشور اتریش وجود دارد. آلمانی و انگلیسی دو زبان رایج برای تحصیلات در کشور اتریش می باشد. اتریش سیستم تحصیل رایگان را یز برای متقاضیان تحصیلی ارائه می دهد و در محدود دانشگاه های آن با زبان انگلیسی نیز می توان بصورت رایگان ادامه تحصیل داد.

تحصیل در کشور اتریش باتوجه به معاهده ی بولونیا بصورت سه مقطعی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می باشد. اتریش دارای دانشگاه ها و موسسات عالی آموزشی در سطح جهانی می باشد از این رو فارغ التحصیلان در کشور اتریش در جهت کاریابی و یافتن شغل موقعیت های بسیار مناسبی را پیش رو خواهند داشت. برای دریافت اطلاعات جامع و کامل درباره ی ادامه تحصیل و همچنین زندگی در اتریش تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با کشور اتریش

در سال های اخیر کشور اتریش به بهترین مقصد برای زندگی و مهاجرت در دنیا شناخته و معرفی شده است. رفاه اجتماعی در این کشور بالا و بسیار امنیت خوبی برقرار است. اتریش در اروپای مرکزی قرار گرفته است و دارای 9 ایالت می باشد. کشور اتریش کوهستانی می باشد و وجود کوه های آلپ باعث شده است زمستان های این کشور بسیار سرد و طولانی و تابستان های کشور اتریش گرم و کوتاه باشد.

نام رسمی

جمهوری اتریش

پایتخت

وین

زبان های رسمی

آلمانی، اسلوونیایی، کرواتی، مجاری

حکومت

جمهوری پارلمانی فدرال

مساحت

83.879 کیلومتر مربع

واحد پول

یورو()(EUR)

پیش شماره

43+

مقاطع و سیستم تحصیلی در اتریش

در کشور اتریش کودکان از سه تا شش سالگی به مهدکودک می روند و از سن 6 سالگی وارد مقطع دبستان می شوند که این مقطع تا سن 10 سالگی ادامه دارد.سیستم نمره دهی در مقطع دبستان بصورت 1 تا 5 می باشد. از سن 10 تا 14 سالگی وارد مقطع راهنمایی می شوند که دو نوع مدرسه راهنمایی در این مقطع با عنوان مدارس راهنمیی عمومی، مدارس راهنمایی آکادمیک و مدارس راهنمایی سطح دو هستند.

که 80 درصد از بچه ها به مدارس راهنمایی عمومی می روند. از سن 15 سالگی دانش آموزان می توانند دوره ای را با نام کارآموزی شرکت کنند که معمولا 4 سال به طول می انجامند و بصورت دروس تئوری- عملی هستند که شامل حدودا 200 حرفه می شود پس از آن افراد می توانند مستقیم وارد بازار کار شوند. از سن 14 تا 19 سالگی بچه ها وارد مقطع متوسطه می شوند که این مقطع نیز دو نوع می باشد:

برای ورود به دانشگاه در کشور اتریش دانش آموزان نیازمند شرکت در یک آزمون ورودی (کنکور) می باشند. تحصیلات آکادمیک دانشگاهی در اتریش نیز در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد.

برای ورود به دانشگاه در کشور اتریش دانش آموزان نیازمند شرکت در یک آزمون ورودی (کنکور) می باشند. تحصیلات آکادمیک دانشگاهی در اتریش نیز در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد.

تحصیل در مدارس اتریش

تحصیل در مدارس اتریش با زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است که در مدارس دولتی و به زبان آلمانی بصورت رایگان می باشد و تحصیل با زبان انگلیسی در مدارس اتریش شرایط خاص خود را دارد. چنانچه فرزند بدون دانش زبانی باشد مدارس امکان یادگیری زبان آلمانی را فراهم می سازند باید بدانید برای تحصیل در مدارس اتریش و بچه های زیر 18 سال حضور والدین امری ضروری می باشد و یا وجود یک قیم که تابعیت بلند مدت یا اقامت کشور اتریش را داشته باشد.

پذیرش مدرسه برای ادامه تحصیل فرزند در کشور اتریش فقط منجر به اخذ اقامت برای خود دانش آموزش می شود و نه والدین آن. خانواده ها می توانند از طریق دیگری وارد کشور اتریش شده و اقامت قانونی را دریافت نمایند که در این راه موسسه مهاجرتی توسا می تواند به شما کمک کرده تا در کمترین زمان ممکن وکمترین هزینه وارد اتریش شده و اقامت خود را دریافت نمایید. کلاس های مقطع دبستان معمولا بین 15 تا 30 نفره می باشند و شروع سال تحصیلی مدارس معمولا از ماه سپتامبر است. مدرسه آمادئوس یکی از بهترین مدارس در کشور اتریش است.

تحصیل در دانشگاه های اتریش

کشور اتریش دارای دانشگاه های متعدد و با رنک بالا در اروپا شناخته شده است که از رو باعث شده بسیاری از افراد اتریش را مقصدی مناسب برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

کشور اتریش مجموعا 73 دانشگاه دارد که قدیمی ترین آن دانشگاه وین می باشد. امکان تحصیل رایگان، امکان کار حین تحصیل، سخت گیری کمتر برای اخذ پذیرش، دانشگا های معتبر و با رنک بالا، امکان شغل یابی سریع پس از تحصیل، شهریه های پایین، عدم بلوکه شدن تمکن مالی، هزینه نسبتا مناسب زندگی در اتریش، امکان دریافت ویزای همراه تنها برخی از دلایل انتخاب اتریش برای ادامه تحصیل است. شایان ذکر است حداقل نمره قابل قبول برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش آیلتس 6/5 و یا زبان آلمانی B2 می باشد. گواهی سرمایه یا تمکن مالی برای اخذ ویزای دانشجویی معمولا حدود 7 تا 8 هزار یورو می باشد.

تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش 3 و 4 ساله در رشته های مختلف می باشد و به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی امکان پذیر بوده و امکان کار حین تحصیل به مدت 10 ساعت در هفته وجود دارد. شروع تحصیل در این مقطع در دو ترم پاییز و زمستان می باشد. قبولی در دانشگاه آزاد یا دولتی ایران از جمله موارد تاثیر گذار برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش است. شرط معدل برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس در اتریش وجود ندارد. هزینه های زندگی برای دانشجویان در این مقطع در اتریش معمولا بین 550 تا 800 یورو ماهانه متغیر می باشد که البته این امر کاملا بسته به زندگی شخصی فرد داشته و بصورت صد در صد نمی توان اظهار نظر کرد. مدارک لازم برای ثبت نام در مقطع لیسانس و همچنین دریافت ویزای تحصیلی در اتریش:

باید این نکته را بدانید که تحصیل در اتریش منجر به اخذ اقامت دائم در این کشور نخواهد شد اما پس از پایان تحصیل میتواید اقامت خود را به کارت RWR تغییر دهید و پس از آن با تجربه 5 سال اقامت کاری اقامت دائم اتریش را نیز دریافت نمایید.
شایان ذکر است میزان تمکن مالی کشور اتریش برای دانشجویان زیر 24 سال ماهانه 553 یورو در ماه برآورد شده است. شما می توانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش و ادامه تحصیل با مشاوران خبره موسسه مهاجرتی توسا تماس حاصل نمایید و کسب اطلاعات کنید.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

پس از گذراندن دوره ی کارشناسی (دانشگاه دولتی یا آزاد) میتوانید برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش اقدام نمایید دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های دولتی در ایران اخذ کرده اند می توانند بصورت مستقیم به مقطع کارشناسی ارشد در اتریش ورود کنند اما فارغ التحصیلان از دانشگاه های آزاد و غیره ممکن است ملزم به گذراندن واحد ها و دوره هایی باشند. نرخ بیکاری بسیار پایین در اتریش دانشجویان را تشویق به گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور کرده چرا که امکان شغل یابی در حین و پس از تحصیل بسیار زیاد است.
بورسیه های مختلفی نیز برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس وجود دارد که برای اطلاع از این بورسیه ها می توانید همین الان با کارشناسان خبره موسسه مهاجرتی توسا در ارتباط باشید و شرایط خود را بررسی نمایید .
مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش معمولا بین 2 تا 4 ترم است.مدت زمان ارائه پایان نامه نیز کاملا بستگی به رشته ی تحصیلی دارد.

پرمتقاضاترین رشته ها برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس اتریش رشته های علوم مهندسی و حقوق هستند. دانشگاه ها برای فوق لیسانس در کشور اتریش به 3 دسته تقسیم می شوند:

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز عبارتند از :

گذرنامه، مدرک زبان آلمانی(متناسب با نیاز دانشگاه)، مدرک زبان انگلیسی (در صورتی که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید)، مدرک کارشناسی مرتبط با رشته ی کارشناسی ارشد انتخابی، همچنین ممکن است بعضی از دانشگاه ها مدرک GRE یا GMAT را نیز بخواهند. در حال حاضر اکثر دانشگاه های اتریش که به زبان آلمانی هستند رایگان می باشند اما آن دسته از دانشگاه هایی که دارای شهریه هستند معمولا بصورت ترمیک بین 150 تا 750 برآورد شده است. برخی از دانشگاه های دولتی اتریش نیز دارای شهریه هستند که این مبلغ بسیار ناچیز بوده و حدودا 70 یورو در هر ترم می باشد. شهروندان اتحادیه اروپا امکان تحصیل بصورت کاملا رایگان را در دانشگاه های اتریش دارند. امکان اخذ وام های دانشجویی از دانشگاه نیز بسته به شرایط دانشجو و قوانین مشخص وجود دارد. تمکن مالی برای دانشجویان بالای 24 سال سن 1000 یورو در ماه است.

برخی از دانشگاه های با رنکینگ بالا در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش عبارتند از :

تحصیل مقطع دکترا در اتریش

کیفیت زندگی بالا و دانشگاه های معتبر در اتریش همراه مورد توجه متقاضیان تحصیلی می باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا می توانید علاوه بر استفاده از سیستم بسیار عالی آموزش در اتریش تجربه ی یک زندگی آرام را داشته باشید. دانشگاه های اتریش با مراکز بسیار معتبر علمی – تحقیقاتی و موفق در تمام قاره های دنیا در ارتباط بوده و همکاری دارند که این امر مورد توجه دانشجویان بین المللی جهت فرصت های پژوهشی و تحقیقاتی قرار گرفته است. برای شروع کار خود جهت تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش باید ابتدا روند کاری خود را با یک استاد راهنما در دانشگاه مقصد شروع کنید، به مذاکره بپردازید و تمامی مدارک تحصیلی-شغلی خود را ارائه دهید.

از جمله مدارکی که برای پذیرش در مقطع دکترا نیاز دارید عبارتند از:

 

برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش ممکن است برخی از دانشگاه ها و اساتید مصاحبه مستقیم(بصورت کنفرانس آنلاین) با دانشجو را نیز هدف قرار دهند که می بایستی تمامی تلاش خود را برای برگزاری یک مصاحبه قوی با استاد راهنما به کار گیرید. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش معمولا 8-6 ترم ( 3 الی 4 سال )می باشد. ارزیابی نهایی شما در پایان تحصیل خود در مقطع دکترا معمولا بصورت ارائه یک رساله تحقیقاتی-پژوهشی درنظر گرفته می شود، که جز اصلی ترین مرحله ی تحصیل شما است و جمعی از متخصصان و اساتید آن را ارزیابی می کنند و به شما اجازه ی دفاع از آن را می دهند و درنهایت براساس آن به شما درجه ی دکترا را اعطا خواهند کرد. پس از تحصیل می توانید اقامت خود را جهت یافتن شغل مناسب و قرارداد کاری معتبر تا 12 ماه تمدید کنید.

شما می توانید در اسرع وقت برای بررسی دقیق پرونده ی خود و چگونگی ادامه تحصیل خود برای هر مقطعی در کشور اتریش با کارشناسان موسسه مهاجرتی توسا تماس بگیرید.

تحصیل در اتریش

تحصیل پزشکی در کشور اتریش

سالانه تعداد قابل توجهی از افراد اتریش را برای تحصیل پزشکی انتخاب می کنند که یکی از دلایل آن وجود دانشگاه ها و مراکز معتبر برای تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی است. یکی از دانشگاه های بسیار معتبر در اروپا برای تحصیل پزشکی دانشگاه علوم پزشکی وین می باشد. مدت زمان تحصیل در رشته ی پزشکی در اتریش 6 سال می باشد که متقاضیان می بایستی در آزمون های ورودی مرتبط شرکت کنند.

حداقل مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در اتریش C1 است. آزمون آمادگی برای ورود به رشته ی پزشکی در اتریش شامل دروس زیر می باشد: زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و هوش و زبان آلمانی که در دانشکده های پزشکی کشور اتریش برگزار می شود. آزمون پزشکی در اتریش به نام MED-AT یک بار در سال برگزار می شود(عموما در ماه ژانویه) که این آزمون به زبان آلمانی است و تمامی دانشگاه ها در یک روز آن را برگزار می کنند که عملا هر فرد می تواند در سال فقط آزمون یک دانشگاه را شرکت نماید. درصورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی در یکی از دانشگاه ها یا موسسات عالی در اتریش را به زبان انگلیسی دارید این کار امکان پذیر است ولی ملزم به ارائه باید مدرک آیلتس یا تافل هستید.
پس از اتمام تحصیلات خود در رشته ی پزشکی می توانید در بیمارستان های دولتی یا خصوصی اتریش مشغول به کار شوید و حداقل حقوق دریافتی شما در سال اول حداقل 5000 یورو می باشد که این مبلغ در سال های بعدی افزایش خواهد یافت. کمبود نیروی پزشک و کادر درمان اکنون نیز در کشور اتریش وجود دارد و از جمله مشاغل مورد نیاز است پس چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی در اروپا را دارید بدون شک کشور اتریش مقصد و انتخاب خوبی برای شما است.

تحصیل رشته موسیقی در اتریش

تحصیل رشته موسیقی در اتریش یک انتخاب عالی و قاطعانه از سمت متقاضیان این رشته می باشد. اتریش، مهد موسیقی دنیا و می توان گفت بهترین مقصد برای متقاضیان ادامه تحصیل در این رشته می باشد. دانشگاه های موسیقی اتریش با حضور برترین اساتید و کالج های تخصصی و در سبک های مختلف همیشه از میان متقاضیان بین المللی، اساتید موسیقی خبره ای را پرورش و وارد باز کار این رشته کرده است. اتریش از زمان قدیم تا امروز مهد پرورش موسیقی‌دانان بزرگ جهان مانند هایدن، موتسارت، بتهوون، برامس، مالر و شوئنبرگ بوده است.

چون متقاضیان حوزه موسیقی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، دانشگاه های اتریش معمولاً قبل از پذیرش یک آزمون صلاحیت برگزار می‌کند. این آزمون از سه بخش نظری، عملی و مصاحبه تشکیل می‌شود.
دانشگاه خصوصی و موسیقی جم (JAM MUSIC LAB) یا همان JMLU یکی از دانشگاه های مدرن و برتر این کشور در شهر وین می باشد. پاپ، راک و جاز از مهمترین سبک های موسیقی در دانشگاه جم اتریش هستند و فردیت، تفکر بین المللی و نوآوری ارزش های محوری هستند که همکاری بین دانشجویان و معلمان را همراهی می کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه موسیقی جم می توانید با کارشناس مجموعه توسا به عنوان نمایندگی دانشگاه در ایران تماس بگیرید.

تحصیل در اتریش

سوالات متداول

در اکثر دانشگاه ها بله

کشورهای ترکیه، آمریکا و اسپانیا میتونن مقاصد خوبی برای تحصیل موسیقی در کنار اتریش باشند.

بله- بعد از پایان کورس خیلی راحت و سریع میتونید از سفارت اتریش در ترکیه نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان تحصیل در اتریش و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
↓ صفحات مرتبط با اتریش