تحصیل در انگلستان

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تحصیل در کشور انگلستان

تحصیل در کشور انگلستان از گزینه های محبوب برای دانشجویان بین المللی بوده است، سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان با هدف ادامه تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه های معتبر جهانی به مقصد بریتانیا سفر میکنند.اما علاوه بر وجود سطح فوق العاده آموزش، اساتید و دانشگاه های معروف، مواردی  همچون : پیشرفته بودن سطح زندگی، امکانات رفاهی، امکان اتمام سریع تحصیل(کارشناسی ۳ و ارشد ۱سال)، استخدام پس از فارغ التحصیلی با درآمد بالا، انگلیسی زبان بودن مردم و سایر موارد دیگر احتمالا از جمله دلایل انتخاب متقاضیان برای ادامه تحصیل در انگلستان بوده و میباشد.اگر قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارید با موسسه مهاجرتی توسا همراه باشید.

تحصیل در انگلستان

آشنایی با کشور انگلستان

انگلستان یکی از چهار کشور تشکیل دهنده پادشاهی بریتانیا و همچنین ثروتمندترین، وسیع ترین و پرجمعیت ترین کشور پادشاهی متحد بریتانیا میباشد. پایتخت این کشور شهر لندن و جمعیت این کشور حدود ۵۴ میلیون نفر است.

مرزهای خاکی انگلستان با کشورها اسکاتلند و ولز و مرزهای آبی این کشور نیز با دریاهای شمال، ایرلند، سلتی و همچنین کانال مانش میباشد که انگلستان را از بقیه اروپا و کشور فرانسه جدا کرده است. لندن، بیرمنگام، نیوکاسل، لیورپول، منچستر، کمبریج و لیدز از جمله شهرهای مهم انگلیس هستند. انگلستان دارای آب و هوای بسیار معتدلی با زمستان های نه چندان سرد و همچنین تابستان های نه چندان گرم میباشد. یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به انگلستان مهاجرت تحصیلی میباشد که ضمن ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلستان، میتوانید از شرایط فوق العاده کاری پس از فارغ التحصیلی در این کشور استفاده نمایید.

تحصیل در انگلستان

مقاطع و سیستم تحصیلی در انگلستان

سیستم آموزشی کشور انگلستان به گونه ای است که، دانش‌آموزان در کشور انگلستان و قبل از ورود به دانشگاه یا کالج، ۱۲ سال در مدارس این کشور به تحصیل میپردازند.مقاطع تحصیلی این کشور، به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. این بخشها شامل سال‌های اولیه و ابتدایی، متوسطه، آموزش عالی قبل از دانشگاه (FE) و آموزش عالی دانشگاهی (HE) است. در انگلیس تحصیل برای کودکان پنج تا ۱۶ سال اجباری است، اما مقطع آموزش عالی پیش از ورود به دانشگاه، برای همه اجباری نیست و تقریبا برای آن گروه از دانش‌آموزانی میباشد که تحصیلات دبیرستان آن‌ها در سطح A-Level نباشد، در واقع دانش آموزان برای ورود به مقطع لیسانس کشور انگلستان میبایست امتیاز A-level را در دبیرستان کسب کنند، درغیراین‌صورت باید دوره ای یک یا دو ساله را، در کالج بگذرانند.

تحصیل در مدارس انگلستان

خانواده هایی که تمایل به ادامه تحصیل فرزندان خود در مدارس کشور انگلستان دارند، قبل از هر چیزی باید بدانند تحت شرایط کاملا مختلفی امکان ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی، خصوص و بین المللی، شبانه روزی و همچنین مدارس ایرانی (رستم، هدف، رازی) موجود در کشور انگلستان را دارند. وجود برخی مدارس که بطور تخصصی در رشته‌های خاصی مانند ورزش، هنر یا موسیقی به پرورش دانش‌آموزان می‌پردازند نیز موجب محبوبیت مدارس کشور انگلستان برای پدر و مادران شده است.مدارس انگلستان، همواره در میان بهترین مدارس جهان و در رتبه‌بندی‌های بالا قرار دارند. لازم به ذکر است که افراد زیر ۱۸ سال برای مهاجرت جهت تامین هزینه‌های زندگی، محل زندگی در انگلیس و… نیاز به یک قیم خواهند داشت. فرد قیم هم می‌تواند یکی از والدین بوده و یا قیمیت توسط یک مدرسه شبانه‌روزی در انگلیس به عهده گرفته شود.

تحصیل در دانشگاه های انگلستان

انگلستان مهد دانشگاه های برتر جهان، دارای دانشگاه هایی با اعتبار جهانیست که دارای ۴ دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان است. دانشگاه های کمبریج و آکسفورد از این کشور موفق به کسب نمره اعتبار دانشگاهی ۱۰۰٪ شده اند و دانشگاه هایی نظیر ایمپریال، ادینبورگ، بریستول، منچستر و … از جمله دانشگاه های معروف دیگر این کشور هستند. از مواردی که از شرایط در حین تحصیل دانشجویان در انگستان باید بدانید :

تحصیل مقطع کارشناسی در انگلستان

دانش آموزان کشور انگلستان و سایر کشورها پس اخذ مدرک دیپلم دوازده ساله میتوانند برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس این کشور اقدام نمایند.

اما باید در نظر گرفت که اگر مدرک دوازدهم کشوری برای ورود مستقیم به این مقطع پذیرفته نشود، متقاضیان موظف به شرکت در دوره های A-Level کالج های انگلستان خواهند شد.مدت دوره تحصیلی مقطع لیسانس در کشور انگلستان بسته به رشته مد نظر ۳ الی ۴ ساله به طول می انجامد.

از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مقطع لیسانس :

خیلی از افراد انگلستان را مقصدی بی رقیب برای ادامه تحصیل میدانند.اما با این وجود تحصیل در این کشور به مراتب گرانتر از سایر کشورهای اروپاییست، همچنین اخذ پذیرش از هر دانشگاه و رشته متفاوت است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور انگلستان

می‌توان گفت محبوب ترین مقطع تحصیلی برای متقاضیان بین المللی تحصیل در انگستان، مقطع کارشناسی ارشد میباشد.علاوه بر وجود دانشگاه های معتبر و مطرح جهانی و همچنین فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی که پیش از این نیز ذکر شد، وجود دوره های یکساله ارشد در انگلستان از مهمترین دلایل محبوبیت و انتخاب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور است. قبل از پرداختن به شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس لازم است بدانید دوره های تحصیلی در این مقطع به دو دسته :

دانش محور و پژوهش محور تقسیم میشوند که بسته به رشته تحصیلی هر شخص میتواند از یک الی چهار سال بطول انجامد. اما شرایط پذیرش هر دانشگاه برای جذب دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد متفاوت است، آنچه که مهم است متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان میبایست علاوه بر ارائه مدرک زبان (آیلتس یا تافل)، در اکثر دانشگاه ها مدارک مربوط به دوره کارشناسی و همچنین سوابق تحصیلی، کاری و تحقیقاتی خود را نیز ارائه دهند. انگیزه نامه، رزومه، ریزنمرات و مدارک تحصیلی، توصیه نامه، مدرک زبان و …

از جمله مدارک عمومی مورد نیاز شما در زمان اخذ پذیرش میباشد.برخی دانشگاه های انگلستان بورسیه ها و کمک هزینه های قابل توجه ای برای تحصیل دانشجویان بین المللی در این مقطع در نظر گرفته اند.

تحصیل در مقطع دکترا کشور انگلستان

همانطور که بارها ذکر کردیم متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا کشور انگلستان نیز در مرحله اول باید بدانند که دانشگاه های این کشور در میان سایر دانشگاه های جهان رتبه برتری دارند. به طور معمول مقطع دکترا به عنوان نهایی ترین مقطع تحصیلی شناخته شده است، سیستم مقطع دکتری در کشورهای دنیا معمولا بر اساس آموزش و پژوهش بنا شده است.دانشجویان مقطع دکترا علاوه بر آموزش های فرا گرفته شده، اساسا طبق تحقیقات و دستاورد های جدیدشان سنجیده خواهند شد.این مقطع که در کشور انگلستان بصورت پاره وقت و تمام وقت ارائه میشود به ترتیب ممکن است بین 3 الی 4 سال و یا 6 الی 7 سال بطول انجامد.

اولین شرط اخذ پذیرش از دوره دکتری در دانشگاه‌های کشور انگلستان گذراندن دوره‌های کارشناسی و ارشد به‌طور کامل و اخذ مدرک لیسانس یا بالاتر از آن و اخذ مدرک ارشد است. بعد از آن برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان و تحصیل در این مقطع نیاز به اخذ ویزای انگلستان میباشد.هزینه تحصیل در مقطع دکتری کشور انگلستان برا اساس ملیت و دوره های دانشجویان متفاوت است، و متاسفانه و با وجود بورسیه های مختلف کشور انگلستان، تحصیل در این کشور ارزان نیست. داشتن رزومه تحصیلی، مدارک تحصیلی قبلی به‌ همراه ریزنمرات، داشتن 2 الی 3 توصیه نامه، تمکن مالی مناسب، مدارک شناسایی، مدرک زبان، پروپوزال تحقیقاتی، انگیزه نامه و … از جمله مدارک مورد نیاز این مقطع میباشد.

تحصیل پزشکی در کشور انگلستان

رشته پزشکی از محبوب ترین رشته ها در بین جوانان است و انگلستان نیز یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در این رشته میباشد. خب تحصیل در رشته پزشکی کشور انگلستان کمی با سایر کشورهای اروپا متفاوت تر و پذیرش سخت تری دارد.قبل از هر چیزی باید بدانید اخذ پذیرش در رشته پزشکی از دانشگاه‌های انگلستان، نیازمند کسب امتیاز بالا از دوره دبیرستان  و همچنین کسب سطح A-Level در دروسی مانند بیو شیمی و شیمی میباشد.

ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۷ یا مدرکی معادل آن، برای تحصیل دانشجویان خارجی در رشته پزشکی در انگلستان اجباری است. برای تحصیل در این مقطع نیاز به کسب نمره قابل قبول در آزمون های ورودی همچون UCAT و BCAT دارید، توصیه میشود اگر جدا قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارید از قبل سخت تلاش کنید و دروس تخصصی را به اندازه کافی تقویت نموده تا در زمان پذیرش با ارائه نمرات بالا موفق به اخذ بورسیه شوید، چرا که همه میدانیم تحصیل در این کشور ارزان و کم هزینه نخواهد بود.

تحصیل در انگلستان

سوالات متداول

بله- طبق آخرین اطلاعیه ها از سال 2024 این افراد باید برای دوره های تزیس بیس یک و دو ساله اقدام کنند.

خیر- این موضوع تغییر کرده و از سال 2024 با نرخ آزاد حساب خواهد شد.

هزینه تحصیل پزشکی سالانه حدود 40 هزار پوند می باشد.

بله- خیلی از دانشگاه ها به دانشجویان اسکالرشیپ میدن.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان تحصیل در انگلستان و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
↓ صفحات مرتبط با انگلستان