مهاجرت به چک

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

آشنایی با کشور چک

کشور جمهوری چک(CZECHIA) در مرکز اروپا واقع شده است و کشوری بسیار مناسب و زیبا برای تحصیل، کار، مسافرت و …. می باشد .

جمعیت این کشور حدود 11 میلیون نفر می باشد و مساحت تقریبی کشور چک 78 کیلومتر مربع است. اکثر مرزهای چک مناطق کوهستانی با کشورهای آلمان، اتریش و لهستان می باشد.

چک مملو از تاکستان و قصرهای زیباست، پراگ پایتخت این کشور حدود 5/1 میلیون نفر از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده است. زبان رسمی این کشور چکی می باشد و دین اکثریت مردم مسیحیت است.فرهنگ آن ها آمیخته با فرهنگ آلمانی واسلاوی است. شهرهای برنو و استراوا بعد از پایتخت پر جمعیت ترین شهرهای کشور چک هستند.

آب و هوای جمهوری چک معتدل قاره است بطوریکی تابستان ها گرم و زمستان ها سرد میباشد و فصل بهار بهترین فصل برای مسافرت به این کشور است.همچنین واحد رسمی پول جمهوری چک ، کرون چک (CZECHIA CROWN)  یا تاج چک است.

مهاجرت به چک

نام کشور به چکی

Česká republika, Česko

نام بین المللی

CZECHIA

پایتخت

پراگ

زبان رسمی

چکی

حکومت

جمهوری

مساحت

78.866 کیلومترمربع

واحد پول

کرونا چک (CZK)

پیش شماره

420

مهاجرت تحصیلی به کشور چک

تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور چک رایگان می باشد که مستلزم دانستن زبان رسمی چک می باشد، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز با شهریه هایی حدود  بین 7 تا 10 هزاریوروسالانه وجود دارد.

این کشور جزو 10 کشور برتر اروپا می باشد که هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در چک موجب محبوبیت این کشور شده است. برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورچک در اولین قدم نیازمند به دریافت پذیرش از کالج ها یا دانشگاه های چک می باشید و باید بدانید برای ادامه تحصیل در این کشور محدودیت سنی خاصی ندارید، اما سن مناسب برای مقطع کاشناسی تا 22 سال و برای مقطع ارشد تا 29 سال می باشد.

سیستم تحصیلی مدارس چک بصورت پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان است. داشتن مدرک 12 ساله دیپلم یکی از اولین مدارک اصلی برای ادامه تحصیل و پذیرش گرفتن از دانشگاه های چک است و به طبع وجود گپ تحصیلی طولانی، کار را برای اخذ ویزا تحصیلی چک مشکل ساز میکند.

قدیمی ترین دانشگاه در اروپای مرکزی دانشگاه چارلز جمهوری چک میباشد.

جمهوری چک نیز مانند سایر کشورهای اروپایی بورسیه های تحصیلی خصوصی و دولتی ارائه می دهد.

اکثر این بورسیه ها معمولا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری داده می شوند. که این بورسیه ها بستگی به رزومه ی تحصیلی و معدل دانشجو دارد.

که این مبلغ کاملا به سطح زندگی رفاهی هر شخص بستگی دارد.

مهاجرت کاری به کشور چک

اخذ قرارداد کار و ویزای کاری کشور چک یکی ار روش های مطلوب و مورد تقاضا برای اخذ شهروندی و اقامت دائم کشور چک محسوب می شود.

جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا وحوزه شینگن می باشد و به طبع برای ورود به این کشور به عنوان نیروی کار ملزم به دریافت یکی از انواع ویزای شینگن هستید.

بستن قرارداد با کارفرما و اخذ قرارداد کاری از مهم ترین مرحله و رکن بسیار اساسی در اقدام برای ویزای کار کشور چک می باشد.

قرارداد معتبر کاری از یکی از شرکت های ثبت شده و مطمئن کشور چک شما را به سمت باقی کار ها برای اخذ ویزای کار سوق می دهد.

برای موفق شدن در دستیابی به این قرارداد نیازمند ارائه رزومه ی قوی و همچنین سوابق کاری خود به کارفرما و شرکت موردنظر هستید.

در ابتدا می توانید در آگهی های استخدامی این کشور کار خود را برای پیدا کردن شغل مناسب خود استارت بزنید.

بصورت میانگین ساعت کار برای کارمندان 40 ساعت در هفته می باشد.موقعیت های شغلی بی شماری در کشور چک وجود دارد و امکان رشد اقتصادی و فناوری در کشور چک مهیا می باشد.

موسسه مهاجرتی توسا با کادر مجرب خود می توانند شما را در اخذ قرارداد های کاری از شرکت های معتبر موجود در کشور چک یاری رساند که منجر به دریافت ویزای کاری و قانونی کار کردن شما در کشور چک خواد شد.

چک لیست مدارک برای دریافت ویزای کار

مهاجرت به چک

مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری

دولت چک برای سرمایه گذتری در این کشور در سال 2017 ویزای سرمایه گذاری را ارائه کرد.روش های زیادی برای سرمایه گذاری د رچک وجود دارد که عبارتند از :

مهاجرت به چک

مهاجرت به کشور چک از طریق ازدواج و تولد

مهاجرت به کشور ک از طریق ازدواج از جمله روش هایی می باشد که سریعا منجر به اخذ اقامت دائم کشور چک می شود.

در سال 1993 در مجلس شورای ملی جمهوری چک این قانون تصویب شده است که هر کسی که با یک شهروند چکی ازدواج کند تابعیت جمهوری چک را دریافت می کند.

مهاجرت به کشور چک از طریق ازدواج قوانین و قواعد خاص خود را دارد بصورتی که یکی از طرفین باید اثبات کند مدت هاست که با یک شهروند چکی بصورت رسمی ازدواج کرده و یا نامزد بوده است.

چنانچه تمامی مدارک خواسته شده مهیا و آماده شده باشد و 2 سال از ازدواج زن یا مرد با شهروند چکی بگذرد آن فرد می تواند برای اقامت دائم جمهوری چک درخواست دهد.

همسر چکی باید مستندات لازم برای تامین هزینه های زندگی وحمایت مالی خود را نیز مشخص نماید بصورتی که اعلام آمادگی تمکن مالی برای یک سال اول زندگی همسر را ارائه کند.

ازدواج در کشور چک به دو صورت مذهبی و مدنی می باشد، مدنی کاملا رسمی و در دفاتر ثبت اسناد می باشد و مذهبی در کلیسا انجام می پذیرد نکته ی مهم و قابل ذکر این است که افراد از هر دو روش امکان اخذ اقامت قانونی و دائم  کشور چک را دارند.

تابعیت کشور چک از روش خون انجام می پذیرد بدین صورت که فرزند متولد شده در کشور چک می بایستی پدر یا مادر دارای تابعیت چکی باشد تا خودش هم  بتواند تابعیت جمهوری چک را داشته باشد.

چنانچه کودکی در چک متولد شود ولی والدین او غیرچکی باشند آن کودک تابعیت جمهوری چک را دریافت نمی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به چک
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان مهاجرت به چک و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
↓ صفحات مرتبط با چک