مهاجرت به قبرس شمالی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تحصیل در قبرس شمالی

قبرس شمالی (به ترکی استانبولی: Kuzey Kıbrıs Türk یا KKT) با نام رسمی جمهوری ترک قبرس شمالی (به ترکی استانبولی : Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti یا KKTC) ناحیه تحت تسلط ترک ها در شمال قبرس است. قبرس را جزیره‌ی دانشگاهی نام‌گذاری کرده‌اند.

بخش ترک نشین قبرس در سال ۱۹۸۳ اعلام استقلال نمود و به این ترتیب جمهوری ترک قبرس شمالی شکل گرفت.

قبرس شمالی، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است که بخش شمالی آن به شکل گیتار می باشد، ساکنین قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی که یکی از لهجه‌ های زبان ترکی استانبولی است با یکدیگر صحبت می کنند؛ البته بیشتر مردم به زبان انگلیسی آشنا هستند و مشکلی در برقراری ارتباط با گردشگران نخواهد داشت.

قبرس به دلیل امنیت بالا و شرایط مساعد و مطلوب اجتماعی محیط آرام و هزینه های زندگی مناسب محل امنی برای ادامه تحصیل جوانان می­باشد. قبرس به دلیل سیستم دانشگاهی منسجم و معتبرش شناخته می­شود، کالج ها و دانشگاه های با استاندارد بالا در این کشور فعالیت می­کنند،بسیاری از افراد اروپا و خاورمیانه قبرس را برای ادامه تحصیل فرزندانشان انتخاب میکنند.

مهاجرت به ایتالیا

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس

یکی از مزیت های تحصیل در قبرس امکان حضور و تحصیل بدون نیاز به گذراندن آزمون ورودی و ارائه مدرک زبان است. تحصیل در قبرس یک فرصت بسیار خوب برای افرادی است که قصد دارند در خارج از کشور ادامه تحصیل داشته باشند اما هزینه های زیادی را برای تحصیل پرداخت نکنند و همچنین بدون چالش و به راحتی در رشته های مورد نظر خود پذیرش شوند. با توجه به رنکینگ خوب دانشگاه های قبرس و امکان تحصیل در قبرس در رشته های مختلف این کشور می تواند انتخاب مناسبی باشد. هر سال بیشتر از 10 هزار دانشجو برای تحصیل به قبرس مهاجرت می کنند . پذیرش از دانشگاه های قبرس مطابق سوابق تحصیلی فرد متقاضی است و هیچ نوع آزمون ورودی برای دانشگاه های قبرس وجود ندارد ، تنها آزمون در قبرس شمالی آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی یا ترکی برای ورود به کورس اصلی دانشگاه های این کشور است که حتی در صورت ضعف متقاضی در زبان، اکثر دانشگاه دوره های آموزش زبان را برای دانشجویان خود قبل از شروع کورس اصلی برگزار میکنند.
برای تحصیل در قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان وجود نداشته و دانشجویان می‌توانند در صورت قبولی در آزمون تعیین سطح زبان دانشگاه بلافاصله تحصیل خود را آغاز کنند. همچنین، هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقرون به صرفه‌تر است. علاوه بر آن، دانشجویان می‌توانند پس از گذشت چند ترم از تحصیلشان در دانشگاه‌های قبرس برای شرکت در طرح مبادله دانشجو شرکت کرده و ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه‌های ترکیه، اروپا یا قاره آمریکا طی کنند. به عبارت بهتر، تحصیل در قبرس می‌تواند همچون پلی برای تحصیل و مهاجرت در کشورهای پیشرفته دیگر جهان عمل کند.

بورسیه تحصیلی کشور قبرس

در قبرس امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. این بورسیه های تحصیلی به این صورت هستند که درصدی از شهریه تحصیلی دانشجو را به عنوان تخفیف شامل می شوند. البته از بورسیه هایی تا سقف 100 درصد که موسسه مهاجرتی توسا برای متقاضیان رشته های دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته‌ها انجام میدهد غافل نشوید. البته باید بدانید بورسیه ۱۰۰ درصد در قبرس به معنای تحصیل رایگان نیست، معمولا با پرداخت ۳۰ الی ۴۵ درصد از شهریه کل سال های تحصیل به صورت نقدی و یکجا، نامه تسویه با دانشگاه به صورت کامل صادر خواهد شد و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

برترین دانشگاه های در قبرس شمالی

در لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در خارج که اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شده است، دانشگاه Near East از قبرس در این لیست اسامی قرار گرفت.

چرا تحصیل در کشور قبرس شمالی

قبرس شمالی (قبرس ترک نشین) تحت حاکمیت کشور ترکیه است. بنابراین نیازی به اخذ ویزا برای تحصیل در قبرس وجود ندارد. نداشتن ویزا باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی از ایران، در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.
عدم نیاز به اخذ ویزای دانشجویی قبرس برای دانشجویان ایرانی باعث تردد آسان از قبرس به ایران و بالعکس میشود. دانشجویان ایرانی میتوانند با تهیه بلیط هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه ارجان قبرس شمالی عازم شوند. جالب است بدانید که با تحصیل در قبرس کارت اقامت ترکیه برای دانشجویان صادر میشود. اخذ کارت اقامت این کشور میتواند برای دانشجو مزایای زیادی داشته باشد. برای مثال میتواند مشغول به کار تمام وقت شود یا به همراه اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت نماید.

مهاجرت به ایتالیا

دانشگاه علوم سلامت (KIBRIS SAĞLIK VE TOPLUM BILIMLERI)

دانشگاه Kıbrıs Sağlık ve Toplum Bilimleri قبرس دانشگاهی است که در سال 2016 درشهر Güzelyurt جمهوری ترک قبرس شمالی تأسیس شده است. این دانشگاه با زیرساخت های کاربردی خود تاسیس شده ،دانشگاهی در مرکز شهر با کلیه دانشکده ها ، کالج ها ، موسسات ، آزمایشگاه ها ، کارگاه ها ، مراکز رایانه ای ، مراکز فرهنگی ، کتابخانه ، خوابگاه ها ، امکانات اجتماعی و ورزشی فعالیتهای آموزشی خود را با رشد ادامه می دهد.

خبر خوب اینکه موسسه بین المللی توسا آماده ارائه بورسیه های 25 تا 100 درصد رشته های مختلف از جمله دندانپزشکی و داروسازی از این دانشگاه به داوطلبین میباشد.شما نیز میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان تحصیل در قبرس بصورت تمام بورسیه با کارشناسان حرفه ای توسا تماس حاصل فرمایید.
این دانشگاه در 80000 مترمربع فضای باز و 20000 متر مربع بسته تأسیس شده است ، ظرفیت 10000 دانشجو را دارد.

از جمله امکانات دانشگاه Kıbrıs Sağlık ve Toplum Bilimleri :

آب و هوای خوب قبرس

قبرس شمالی یکی از سالم ترین آب و هواها را دارد. در این منطقه تقریبا خبری از بادهای سرد، برف و یخبندان نیست. بارش، معمولا به شکل بارندگی است اما گاهگاهی هم که در رشته کوه های گیرنه برف می آید هنوز به زمین نرسیده آب می شوند! سردترین ماه سال ژانویه (دی) است و متوسط دمای هوا در این ماه به ۱۰ درجه ساتی گراد می رسد. گرم ترین ماه سال جولای (تیر) است و متوسط دمای سال در این ماه هم حدود ۴۰ درجه سانتی گراد است. متوسط دمای سالانه قبرس حدود ۱۵ درجه سانتی گراد است.

مردم

مردم قبرس بسیار خونگرم هستند وبا خارجی ها به بهترین نحو رفتار می کنند. همبستگی و علایق بین مردم قبرس و یونان و اختلاط عمیق بین مذاهب قبرس و یونان ادامه دارد و تحولات متعددی که در این جزیره رخ داده نتوانسته است این پیوند مستحکم فرهنگی و مذهبی را بین دو جامعه ی قبرس و یونان کاهش دهد و یا آن را متزلزل نماید. تنوع غذایی در این جزیره خیلی زیاد است و در اکثر خیابان ها رستوران های متفاوت مشاهده می شود.

مسکن در قبرس

بطور کلی دو انتخاب برای مسکن دانشجوئی وجود دارد. (اسکان در خوابگاه های دانشگاه یا خوابگاه های خصوصی) بسیاری از خوابگاه به صورت خانه های یک دو یا سه نفره با اتاق های مختلف طراحی شده اند. هزینه های پرداخت شده برای خوابگاه مواردی مانند آب برق نظافت و دیگر هزینه های مشابه را در بر می گیرد.البته باید در نظر داشت خرید ملک در قبرس شمالی برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور را دارند فرصتی بینظیر است.

سواحل زیبای قبرس

درمیان گردشگران و دوستداران طبیعت، مدیترانه همواره به داشتن سواحل دلفریب و زیبایش شناخته شده است. قبرس شمالی نیز از این موهبت مدیترانه‌ای برخوردار بوده و سواحل سحرانگیز این منطقه با جادوی آب زلال و شن‌های درخشان خود قلب تمام گردشگران ورودی به این منطقه را به تسخیر خود در می‌آورند.
در حال حاضر مهمترین منبع درآمدزایی در کشور قبرس شمالی توریسم است. این کشور دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است که حداقل ۸ ماه از سال را به جذب توریسم اختصاص می‌دهد. کشور قبرس شمالی به قاره اروپا و آفریقا و آسیا متصل است و این موقعیت موقعیت استراتژیک کشور قبرس شمالی سبب شده است که اقتصاد کشور قبرس شمالی به نسبت سال‌های گذشته رشد ۳۶ درصدی داشته باشد. در این کشور حمل و نقل ارزش خاصی دارد به طوری که اغلب شرکت‌های حمل و نقل دریایی که در این جزیره فعال هستند برای خود درآمدزایی جداگانه دارند.
قبرس علاوه بر سواحل زیبایش مکان های زیادی برای گردش تفریح و بازدید دارد. از جمله دیدنی های این کشور می توان به موزه ی شهر لارناکا، معبد اجیوس میناس، آرامگاه پادشاهی تامسوس، دریاچه ی نمک اکرو تری، پارک دنیای آبی، موزه ی باستان شناسی در نیکوزیا و کلیسای بیزانس در ترودوس اشاره داشت. همچنین کشور قبرس از لحاظ هنرهای نمایشی تولیدات ادبی و موسیقی بسیار غنی است.

مذهب و فرهنگ مردم قبرس شمالی

مذهب اصلی در کشور قبرس ارتدوکس یونانی و اسلام است که قبرس شمالی بیشتر به دین اسلام گرایش دارد. خانواده یک بخش مهم و گسترده در کشور قبرس شمالی محسوب می‌شود به طوری که احترام به بزرگسالان بسیار مهم است. در این کشور جشن‌های خانوادگی زیادی برگزار می‌شود. به طور کلی افراد دارای عقاید مذهبی زیادی هستند و انتظار می‌رود که همه اعضای خانواده نیز در آن شرکت داشته باشند. افراد در زمان ملاقات با هم دست می‌دهند. رفتار متواضعانه در کشور قبرس شمالی بسیار مهم است به طوری که اگر پیشنهاد قهوه یا نوشیدنی یک فرد را رد کنید اغلب به مشکل بر می‌خورید.
کشور قبرس شمالی در زمینه سیستم‌های آموزشی رشد زیادی داشته است به طوری که در این کشور فضای تحصیل و کار به طوری است که افراد می‌توانند از پس هزینه زندگی خود برآیند.

خدمات درمانی و رفاهی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی نیز پوشش خدمات درمانی دولتی را برای درمان‌های پزشکی ضروی شهروندانش به صورت رایگان ارائه می‌دهد.
همچنین دانشجویان بین‌المللی نیز به عنوان بخشی از شهریه خود، حق بیمه را پرداخت کرده و تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. افراد می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی به صورت رایگان ویزیت شده و حتی تحت عمل جراحی مورد نیاز قرار گیرند. بیمارستان‌های خصوصی نیز هزینه خیلی بالایی نداشته و مراقبت‌های بهداشتی به صورت شخصی ارائه می‌شوند. از آنجایی که کارکنان بیمارستان‌ها به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند، برای مهاجرت به قبرس شمالی ضرورتی برای یادگیری زبان ترکی وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان مهاجرت به قبرس شمالی و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
↓ صفحات مرتبط با قبرس شمالی