زبان آلمانی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چرا تحصیل در آلمان

انتخاب رشته و انتخاب کشور مقصد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور همیشه یکی از دغدغه متقاضیان و والدین آنهاست که به این تصمیم رسیده اند که اهدافشان رو در کشوری دیگر و با شرایطی مناسب دنبال کنند. می توان گفت تقریبا همه این افراد برای یکبار به آلمان فکر کرده و شرایط آن را بررسی نموده اند. اقتصاد قوی، پارامتر های خوب زندگی، دانشگاه های معتبر جهانی، حمایت از دانشجویان بین المللی، تاریخ غنی، امکانات فراوان و مدرن، بازار کار مناسب، امنیت بالا، جاذبه های فرهنگی و … همه از جمله ویژگی های کشور آلمان هستند که باعث جذب دانشجویان بین المللی و متقاضیان تحصیل در این کشور شده است. تا پایان مقاله با ما یعنی موسسه مشاوره مهاجرتی توسا همراه باشید.
تحصیل در ترکیه

مزایای تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان به زبان آلمانی

باید بدانید که یکی از جذابیت های تحصیل در آلمان، شهریه رایگان یا امکان ادامه تحصیل با شهریه های تقریبا رایگان میباشد، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تحصیل رایگان در این کشور برای مقاطع مختلف به زبان آلمانی امکان پذیر است و ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی، رشته های مرتبط با علوم پزشکی و حتی خیلی از رشته های مقطع ارشد و دکترا نیز دارای شهریه میباشد و نمیتوان از جذابیت تحصیل رایگان در آلمان استفاده کرد. علاوه بر این شما قصد تحصیل در کشوری را دارید که زبان رسمی آن آلمانی میباشد و عدم تسلط به این زبان، ارتباطات شما با مردم و زندگی را تا حدود زیادی برایتان سخت میکند.

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان و تحصیل در این کشور، ابتدا میبایست زبان آلمانی را تا سطوح مورد نظر آموزش ببینید و مدرک زبان مورد نیاز و معتبر دریافت کنید. مدارک زبان آلمانی برای مهاجرت به این کشور و ارائه به سفارت انواع مختلفی نظیر DSH، گوته، TestDaf، TELC و … دارند که معمولا بین متقاضیان اقدام برای دریافت مدرک گوته از بقیه رایج تر است، در این صورت متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان میبایست حداقل مدرک سطح B2 گوته را کسب کنند.

گوته آلمان یکی از آزمون هایی است که برای سنجش زبان آلمانی به صورت بین المللی برگزار می شود. این آزمون دارای سطوح مختلفی از A1 تا C2 میباشد.که هر یک از این سطح‌ها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، از این‌رو آزمون گوته در واقع گواهینامه همان سطح B1 به‌عنوان ششمین سطح از مرجع مشترک سطوح زبان در اروپا است.
علاوه بر کشور آلمان،متقاضیان تحصیل در کشورهای سوئیس، اتریش و لیختن‌اشتاین نیز می بایست در آزمون گوته شرکت کنند.

تحصیل در ترکیه

چرا اقدام به یادگیری زبان آلمانی در کشور ترکیه

مطمئنا فردی که آموزش زبان را در کالج های زبان آلمانی کشور ترکیه فرا میگیرید، به نسبت فردی که همین اقدام را بصورت همزمان در ایران شروع میکند، بسیار جلوتر و چندین قدم به ویزای کشور آلمان نزدیکتر شده و همچنین پروسه مهاجرت به آلمان را تا حدودی گارانتی و تضمین بخشیده است. بعضی وقتها شما برای مهاجرت به مقصد نهایی اگر یک کشورو به عنوان پل یا سکوی پرتاب خودتون قرار بدید خیلی مطمئن تر و سریع تر به اون چیزی که میخواید میرسید.
اصطلاحا بهش میگن مهاجرت از طریق کشور سوم، دقیقا کاری که خیلی از متقاضیان تحصیل در کشور آلمان انجام میدن و ترکیه رو کشور سوم خودشون و به عنوان سکویی برای پرتاب قرار میدن، این موضوع از نگاه های مختلفی قابل بررسی است، اما مهمترین مزایای و دلایل قانع کننده این امر:

اولی:

خب اولین دلیل و مزایای این امر، آموزش سریعتر و با کیفیت تر توسط اساتید NATIVE آلمان میباشد.

یکی از چالش های متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان، قطعا یادگیری زبان آلمانی و قبولی در آزمون های زبان برای اخذ مدرک مورد تایید سفارت میباشد.

چون داشتن مدرک آلمانی از موارد ضروری برا اخذ ویزای کشور آلمان هستش،که رسیدن به سطح مورد نیاز در ایران، با توجه به تحقیقات، تجربیات و بررسی پرونده متقاضیان مختلف، مشاهده شده که تقریبا حدود ۲ سال طول میکشه اما در ترکیه فقط ۹ ماه الی یکسال.چرا؟ چون اساتید NATIVE و افرادی که زبان مادری آنها آلمانی بوده به شما آموزش خواهند داد و جالب‌تر اینکه رشته تحصیلی آنها آموزش زبان آلمانی به غیرآلمانی زبان ها بوده است. باید بدانید که علاوه بر اساتید، متد آموزشی کالج ها نیز با موسسات زبان در ایران متفاوت بوده، تمام همکلاسی ها با شما هدف مشترک داشته، در آزمون ها راحت تر شرکت میکنید و ... . مواردی که باعث میشود شما حدود یکسال زودتر چالش آموزش زبان آلمانی و رسیدن به مدرک را طی کنید.

(نکته مهم دیگر در مورد نحوه ثبت نام در آزمون های رسمی میباشد که به دلایل مختلف مثل شلوغی درخواست ها شما را با چالش مواجه میکند و مهمتر سخت گیری های بیشتر در بخش speaking آزمون ها در ایران به نسبت ترکیه میباشد، که همین موضوع بعضی مواقع باعث میشود در ایران بارها شرکت در آزمون رسمی را تکرار کنید تا بالاخره قبول شوید)

دومی؟

۲-دومین دلیل امکان اقدام سریعتر به اخذ ویزا آلمان از سفارت این کشور در ترکیه با شانس ریجکتی نزدیک به صفر میباشد. یکی از چالش ها در ایران، مدت زمانی هست که متقاضیان برای تایم مصاحبه سفارت آلمان طی میکنند.

که این مدت زمان بعضی مواقع بین ۶ تا ۱۰ ماه نیز طول کشیده، اما در کشور ترکیه همزمان با یادگیری زبان آلمانی، متقاضیان اقامت این کشور رو دریافت میکنن و زمانی که شرایط اقدام برای ویزا مهیا میشه، پس از درخواست به سفارت آلمان در ترکیه، از یک تا دو هفته بعد تایم مصاحبه به متقاضیان داده میشه...خب تو این مرحله هم چند ماه پروسه کاری کمتر شده و همچنین وقتی با اقامت ترکیه برای این مرحله اقدام میشه، شانس ریجکتی متقاضیان کمتر و متقابلا شانس ویزای بیشتری پیدا میکنند.

یعنی حتی علاوه بر سرعت بیشتر در روند مراحل اخذ ویزا، رفتن شما به آلمان با پروسه ای کاملا قطعی تر انجام می پذیرد که خیال شما را برای اقدام راحت تر میکند.

(نکته مهم اینکه فقط کسانی میتوانند از سفارت آلمان در ترکیه درخواست ویزا دهند که حداقل اقامت یکساله کشور ترکیه را داشته باشند و همچنین میبایست حداقل ۶ ماه از شروع اقامت آنان در ترکیه گذشته باشد.)

تحصیل در آلمان

مراحل اقدام از طریق توسا و کالج ITTC ترکیه

همانطور که میدانید موسسه بین المللی توسا طرف قرارداد، شریک کاری، تنها دفترمرکزی و رسمی کالج معروف ITTC در سراسر ایران میباشد. که متقاضیان دوره های مختلف از جمله کورس زبان آلمانی، میتوانند با خیال راحت توسط مشاوران مجرب توسا راهنمایی شوند و در کمترین زمان ممکن پذیرش دوره زبان آلمانی خود را دریافت نمایند.

پس از اخذ پذیرش، پیش از شروع کلاس ها توسط مجموعه توسا، تاریخ خرید بلیط برای سفر به ترکیه با شما هماهنگ شده و آماده رفتن خواهید شد.
بعد از آن، طبق هماهنگی های صورت گرفته از زمان ورود به ترکیه خدماتی رایگان توسط توسا و کالج ITTC برای رفاه حال شما و خانواده ها در نظر گرفته شده که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

همچنین خدمات آموزشی پس از ثبت نام نهایی در کالج و شروع کلاس ها که به صورت فشرده در کمتر از یکسال با حضور اساتید NATIVE انجام می پذیرد:

و در نهایت انجام پذیرش دانشگاه های آلمان و اخذ ویزای این کشور برای رفتن به مقصد مورد نظر، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تحصیل در ترکیه

مرحله اخذ پذیرش و ویزای آلمان

در واقع پس از آموزش زبان آلمانی و اخذ مدرک زبان، میبایست مرحله بعدی که همان هدف اصلی یعنی مهاجرت به آلمان و تحصیل در این کشور است با سرعت انجام شود. البته در نظر داشته باشید که قبل از رسیدن به مدرک B2 بخش عمده ای از کارها توسط واحد بین الملل کالج، شعبه کالج در برلین و دفاتر توسا در خارج از قبل اتفاق افتاده که بصورت کلی بخشی از آنها را با هم مرور میکنیم:

علاوه بر این، شما در آلمان و پس از ورودتون تنها نخواهید بود، چون خدمات رفاهی نظیر ترانسفر، هتل، خوابگاه، اقامت و … که پیش از این یکبار در ترکیه دریافت کرده اید، اینبار تمام آن خدمات برایتان در کشور آلمان نیز در نظر گرفته شده است. همانطور که صحبت شد پروسه مهاجرت تحصیلی شما به آلمان به واسطه آموزش زبان در ترکیه میتواند بسیار جذاب باشد و با خیال راحت اقدامی امن و مطمئن و بدون چالش داشته باشید.

تحصیل در آلمان
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.