تحصیل در خارج

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

ادامه تحصیل در خارج از کشور یک اتفاق جدید نیست، امروزه متقاضیان یا والدین زیادی هستند که بنابر دلایل مختلف تصمیم به تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور میگیرند. البته که این پروسه و مهاجرت تحصیلی فرزندان برای خانواده ها دغدغه های زیادی دارد! لطفا تا پایان با توسا همراه باشید.

چرا تحصیل در خارج

تحصیل در خارج، مهاجرت تحصیلی

معمولا متقاضیان تحصیل در خارج با اهداف مختلفی از جمله : بالا بردن سطح علمی خود و جامعه، علاقه به تحصیل و کسب دانش در دانشگاه های برتر دنیا، یافتن شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی، ارتقاء رتبه شغلی و … اقدام به انجام اموری مثل اپلای، اخذ ویزا و اقامت تحصیلی کشورهای مختلف می کنند.
معمولا افراد مختلف با توجه به اهداف و نیازهاشون و به امید پیشرفت بیشتر تصمیم به انجام مهاجرت تحصیلی میگیرند.

اینکه متقاضی کورکورانه و بدون اطلاعات و بررسی شرایط جا پای دیگران گذاشته، بدون دلیل و بخاطر اسم یک کشور، چشم و هم چشمی نسبت به بقیه و دلایل این چنینی و از روی احساس اقدام به مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج کند کاملا اشتباهه و میتواند خسارت های جبران ناپذیر مالی و روحی برای افراد در پی داشته باشد.
یادتون نره که مهاجرت و تحصیل در خارج به تنهایی یک هدف نیست، فقط مسیر یا روشی برای رسیدن به اهدافه، اینکه برای موفقیت در مسیر زندگی هدف داشته باشی و برای رسیدن بهش تلاش کنی خیلی خوبه…!

اما اگر فکر میکنی تحصیل در خارج مسیر رسیدن به اهدافت هست باید خیلی چیزا رو بدونی!

نقشه پراكندگی جمعيت دانشجويان ايرانی در جهان بر اساس ده كشور اول

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

برای بررسی شرایط و انتخاب مقصدی درست با هدف ادامه تحصیل در خارج، گزینه های بسیار زیادی مورد بررسی قرار میگیرد. سن، نوع تحصیلات قبلی هر فرد، میزان تسلط به زبان، مهارت، معدل، گپ تحصیلی، میزان سرمایه یا در آمد متقاضی یا خانواده آن مهمترین مواردی هستند که برای ادامه تحصیل در رشته مدنظرش بصورت همزمان با شرایط و قوانین پذیرش دانشجو در کشور مقصد ارزیابی خواهد شد تا در صورتی که امکان ادامه تحصیل در آن کشور برای متقاضی وجود داشته باشد، تحقیقات و تصمیمات بعدی انجام گیرد، یا با مراجعه به موسسات معتبر مهاجرتی یا تحصیلی که از قوانین و شرایط کشورهای زیادی آگاهی دارند، مشاوران مجرب اطلاعات مذکور متقاضیان را بررسی نموده و با در نظر گرفتن قوانین تحصیلی کشورهای مختلف، بهترین گزینه(کشور) را به متقاضی پیشنهاد و آن را برای ادامه کار و انجام امور لازم راهنمایی کنند.

همانطور که گفته شد، در صورتی که شرایط متقاضی و کشور مقصد در بررسی های اولیه تطابق داشته باشند، حال میبایست با تحقیق و مشاوره با افراد شایسته در مورد کشور مورد نظر در چند مرحله، اطلاعات و آگاهی های دیگری کسب کنید.

اطلاعات مورد نیاز افراد برای تحصیل در خارج

مواردی مثل :

از جمله مهمترین گزینه های این مرحله میباشند.
اما برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج شما باید آگاهانه تر اقدام کنید و برای گرفتن یک تصمیم درست و رسیدن به موفقیت در مرحله بعدی شرایط مختلف کشور مد نظر را در رابطه با فرهنگ، آداب و رسوم، آب و هوا، امنیت، مردم، قوانین جامعه، تسهیلات و … بررسی کنید.

ده مقصد اصلی میزبان دانشجویان ایرانی در خارج از ایران

به عنوان مثال آب و هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم با توجه به شهری که قبلا در آن زندگی کرده اید، در صورت مغایرت و عدم توان در سازگاری شما میتواند آن قدر تاثیرات منفی برویتان بگذارد که مانع موفقیت و یا رسیدن به اهدافتان شود، حتی این موضوع را میدانید که آب و هوا، بروی خلق و خوی مردم تاثیر گذاشته و عدم ارتباط با مردمان آن کشور، زندگی را برایتان سخت میکند.

در صورتی که تمام موارد را بررسی کرده اید، میتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید و اقدامی امن و مطمئن را برای تحصیل در خارج از کشور انجام دهید. تحصیل در خارج یکی از بهترین روش های مهاجرتی میباشد.

 

برترین مشاوران موسسه مهاجرتی بین المللی توسا آماده بررسی شرایط شما،اشتراک گذاری اطلاعات دقیق و همچنین ارائه مناسب ترین روش و گزینه ممکن برای اقدامی امن و آگاهانه به شما میباشند …!
 
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت اطلاع از آخرین اخبار مهاجرت از طریق تحصیل با کارشناسان ما در ارتباط باشید.