تحصیل در کانادا

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا همیشه یکی از محبوب ترین انتخاب های ایرانی ها برای مهاجرت تحصیلی است. کانادا با شهرت جهانی برای تعالی آموزش و تحقیقات، انتخاب ایده آلی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی است! اما تحصیل در کانادا و پذیرش تحصیلی کانادا چه شرایطی دارد؟ تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟ اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیازمند چه مدارکی میباشد ؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات و سوالات دیگر مهاجرت تحصیلی به کانادا میپردازیم.
تحصیل در کانادا از چه شرایطی برخوردار است و چه مزایایی برای دانشجویان دارد؟ آیا کانادا میتواند کشوری مناسب برای مهاجرت تحصیلی باشد؟

آشنایی با کانادا

کانادا یکی از کشورهای قاره آمریکای شمالی می باشد که بعنوان دومین کشور پهناور و بزرگ دنیا شناخته میشود. کانادا از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام متصل است. کانادا دارای دو مرز خاکی میباشد که، در بخش جنوب، کشور آمریکا و در بخش غرب، آلاسگا به عنوان مرز های خاکی در همسایگی کانادا قرار دارند. جمعیت کانادا حدود ۳۸ میلیون نفر و زبان های رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی میباشد.
کانادا از لحاظ آب و هوایی برخلاف تصور خیلی افراد کشوری تماما سرد و قطبی نیست، چرا که هوای سرد بیشتر در استان های شمالی کانادا قابل مشاهده است و در بقیه مناطق و فصل های مختلف، آب و هوای متفاوتی وجود دارد. پایتخت این کشور، اتاوا و مذهب اکثر مردم مسیحی میباشد. اگر قصد تحصیل و مهاجرت به کشوری را دارید، پیشنهاد می کنیم به کشور کانادا سفر کنید چرا که شرایط زندگی و تحصیل در کانادا بسیار مناسب ایرانیان بوده است. با موسسه مهاجرتی توسا (TEUSA) همراه باشید.

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا و در مقاطع مختلف و حتی استان های این کشور متفاوت است.برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیل کانادا فاکتورهای مهم و متغیری وجود دارد،که از مهمترین آنها می‌توان به معدل، مدرک زبان، سن، گپ تحصیلی، توصیه نامه و … اشاره کرد.

افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند می بایست نمره زبانشان را در مراکز مربوطه در حد قبولی اخذ نمایند. یکی از مهمترین شرایط برای ویزای تحصیلی کانادا، سن متقاضی و همچنین میزان مدت گذشته شده از اتمام آخرین مقطع تحصیلی می باشد.
به‌ این اصطلاح اصولاً گپ تحصیلی میگویند. هر چقدر از زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی شما، مدت کمتری گذشته باشد شانس دریافت ویزای تان بالا تر می رود.البته باید دقیق تر بگوییم، که گپ تحصیلی زمانی به وجود می آید که زمان اقدام شما برا مهاجرت، مشغول به تحصیل در مقطع خاصی نباشید.
لازم به ذکر است تحصیل در برخی مقاطع تحصیلی کشور کانادا علاوه بر داشتن مدارک زبان مربوطه، ملزم به شرکت در دوره ها و آزمون های خاصی مانند SAT ،GRE ، MCAT ،GMAT و … میباشد چرا که شانس پذیرش شما در دانشگاه های کانادا و اخذ ویزایتان رو بالاتر میبرد. البته اگر دارای این مدارک و حتی آمادگی شرکت در این آزمون ها را ندارید، اصلا نگران نباشید.چرا که مجموعه موسسات توسا با همکاری معتبرترین کالج ها شما را برای آمادگی اخذ مدرک و آزمون های مورد نیاز ورودی به اندازه زیادی آماده خواهد کرد.

تحصیل در اتریش

تحصیل در مدارس کانادا

وقتی موضوع تحصیل دانش آموزان بین المللی یا مهاجرت تحصیلی دانش آموزان به کانادا مطرح میشود، ابتدا و قبل از هر چیز سوالی پیش می آید که آیا دانش آموز به تنهایی و یا همراه با خانواده قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند؟ چرا که موارد، شرایط مهاجرت و تحصیل این دو نوع دانش آموزان کاملا متفاوت با یکدیگر است. اما بصورت کلی کودکان کانادایی به مدت یک یا دو سال و قبل از پنج سالگی به‌صورت داوطلبانه از سمت والدین به مهد کودک می‌روند. البته گذراندن دوره مهدکودک در برخی از استان‌های کانادا اجباری است. همه کودکان کلاس اول را از حدود پنج یا شش سالگی‌شان شروع می‌کنند. دوره ابتدایی از کلاس اول تا هفتم و در بعضی استان ها حتی تا کلاس هشتم به طول می انجامد.بعد از اتمام دوره ابتدایی شرایط در استان های مختلف کمی متفاوت است، برخی دانش آموزان بنا به قوانین استان مربوطه وارد دوره راهنمایی و در برخی استان ها وارد دوره اول دبیرستان میشوند تا پس از اتمام این دوره اصطلاحا وارد دوره دوم دبیرستان شوند و تحصیلات دانش آموزی خود در مدارس کانادا را به اتمام برسانند. با اتمام دوره دبیرستان، دانش آموزان میتوانند وارد کالج و یا دانشگاه های مختلف شوند. اگر قصد دارید فرزندانتان دوره دبیرستان خود را در کشور کانادا بگذرانند و خود قصد مهاجرت به این کشور را ندارید میبایست برای پذیرش مدارس شبانه روزی این کشور اقدام نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم با توسا مشورت نمایید.

تحصیل در دانشگاه های کانادا


برای اینکه در دانشگاه های کانادا بتوانید تحصیل کنید به شرایط زیر توجه فرمایید:

در صورت داشتن گپ تحصیلی به موارد زیر توجه فرمایید:

متقاضی باید مدارک تحصیلی قبلی خود را به طور کامل و ترجمه شده ( انگلیسی یا فرانسوی ) به همراه داشته باشد. باید نمراتش خوب و قابل قبول باشد. حداقل معدل برای مقطع کارشناسی باید بین 14 تا 15 باشد، و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید از 15 به بالا باشد.
شخصی که برای تحصیل در کانادا اقدام می کند نیاز دارد که مدرک زبان او با نمره قابل قبولی تاًیید شده باشد. بسیاری از دانشگاه های کانادا نیاز به مدرک زبان آیتس با نمره 6.5 یا 6 هستند.
متقاضی برای تحصیل در کانادا می بایست تمکن مالی لازم را داشته باشد.
از جمله هزینه هایی که می بایست برای تحصیل در کانادا داشته باشید عبارتند از : شهریه تحصیلی سالانه در دانشگاه مد نظر، هزینه زندگی دانشجویی( هزینه اقامت، پوشاک، وسایل تحریر، کتاب های درسی، تفریح، خورد و خوراک و …) می باشد. حدودا و حداقل 12000 دلار سالیانه برای زندگی درکانادا می بایست هزینه کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی کشور کانادا

میانگین مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی یا لیسانس در کشور کانادا بین ۳-۴ سال است. فارغ التحصیلی از دبیرستان و وضعیت علمی خوب معمولاً حداقل شرایط لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی است. اما از آنجایی که هر دانشگاه روش خاص خود را دارد، مهم است که قبل از درخواست، آنها را جستجو کرده و کاملاً درک کنید.از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی کانادا :

برای تحصیل در برخی رشته‌ها و در برخی از دانشگاه‌های ممتاز کانادا، معدل دیپلم شما باید بالای ۱۵ باشد.همچنین یکی از موضوعات بسیار مهمی که متقاضیان باید بدانند این است که اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا را دارید بهتر است از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشید، چرا که امکان اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در این مقطع بسیار کمتر است.

تحصیل در کانادا

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا

روند درخواست و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا می تواند بسیار متفاوت از دوره کارشناسی باشد. انواع مختلفی از برنامه ها وجود دارد مانند: Thesis-based یا research-based ، ویا courses-based همچنین در این مقطع، ممکن است به نمره GMAT،GRE، تجربه کاری، و یا حتی نمره آزمون زبان بالاتر نیز نیاز داشته باشید. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به جذب دانشجویان در مقاطع فوق لیسانس می‌پردازند و به دانشجویان این مقطع بورسیه تحصیلی اعطا می‌کنند. از جمله مدارک لازم برای مقطع کارشناسی ارشد:

تحصیل در کانادا

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

تحصیل در مقطع دکترای کشور کانادا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است تا با کمک افراد متخصص و تکنولوژی های موجود در کشور کانادا به تحقیق و توسعه مشغول شوند. بیش از یک‌سوم کل پژوهش‌های کشور کانادا در دانشگاه‌های این کشور انجام می‌شود.

از جمله مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع دکتری در کانادا:

از جمله مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا

سیستم آموزش و پرورش کانادا‌‌‌ برای تربیت پزشکان باسواد و متعهد سختگیری زیادی به خرج می‌دهد. تحصیل پزشکی در کانادا به این صورت است که متقاضیان در ابتدا باید در یک دوره چهار ساله لیسانس در رشته‌های علوم پایه مانند شیمی، زیست، فیزیک و … تحصیل کنند. پس از اخذ مدرک لیسانس مرتبط یکی از مهمترین شرایط ورود به رشته پزشکی کشور کانادا، موفقیت و اخذ نمره قبولی در آزمونی به نام MCATکه توسط سازمان AAMC(انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا) برگزار می‌شود، میباشد.

امکت(MCAT) مخفف عبارت “Medical college Admission Test” و به معنای آزمون ورودی دانشکده پزشکی است که به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
ظرفیت این آزمون در کشور کانادا محدود است و متقاضیان باید از سد نسبتا بزرگی عبور کنند. توجه داشته باشید که آزمون MCATدر همه دانشگاه‌ها الزامی نیست و استان‌هایی که تحصیل پزشکی در آن به زبان فرانسه انجام می‌شود از این قانون مستثنی هستند.مفاد این آزمون که دارای اعتباری ۵ ساله نیز میباشد، شامل: اصول شیمی و فیزیک سیستم‌های بیولوژی، اصول اجتماعی و بیولوژی رفتار، اصول بیوشیمی سیستم‌های زنده و مهارت‌های استدلال و تحلیل انتقادی است.
متقاضیان رشته دندان پزشکی نیز پس از گذراندن دوره لیسانس مرتبط، ملرزم به شرکت و موفقیت در آزمون سراسری دندانپزشکی (DAT)، برگزار شده توسط انجمن دندانپزشکی کانادا (ADA) می باشند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کانادا یکی از بهترین انتخاب ها برای شما متقاضیان محترم می باشد.
اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشوری را دارید کانادا می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. 

تحصیل در کانادا

سوالات متداول

اخیرا اعلام کرده اند که به مدت دو سال کمی محدود میشه و درسال 2024 تعداد ویزاها 35 درصد کاهش پیدا میکنه.

طبق آخرین اطلاعیه ها در سال 2024 ویزای اوپن ورک پرمیت فقط برای همسر دانشجویان مستر و دکترا صادر خواهد شد، دانشجویان کالج و لیسانس نمی توانند همسر را باویزای کار به کانادا بیاورند.

خیر- اجازه کار بعد از تحصیل به دانشجویان مراکز خصوصی تعلق نمی گیرد.

درصورت تحصیل در مدارس شبانه روزی بحث کفالت توسط خود مدرسه انجام می شود.

خیر-برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های کانادا نیاز به داشتن لیسانس مرتبط و قبولی در آزمون MCAT میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان تحصیل به کانادا و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
↓ صفحات مرتبط با کانادا