مهاجرت به اتریش

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مهاجرت به اتریش

اتریش کشوری واقع در اروپای مرکزی میباشد که با کشورهای جمهوری چک، آلمان و مجارستان همسایه است. شهر وین پایتخت و بزرگترین شهر اتریش میباشد که در سال های اخیر نیز به عنوان برترین شهر دنیا برای محل سکونت انتخاب شده است. زبان رسمی مردم اتریش آلمانی اتریشی است، اما بسیاری از اتریشی‌ها به‌طور غیررسمی به گویش‌های مختلف باواریایی صحبت می‌کنند.  

پایتخت

وین

زبان های رسمی

آلمانی (زبان رسمی)، اسلوونیایی (منطقه‌ای)،کرواتی (منطقه‌ای)، مجاری (منطقه‌ای)

حکومت

جمهوری پارلمانی فدرال

مساحت

۸۳٬۸۷۶ کیلومتر مربع

جمعیت

۸٬۸۷۷٬۶۳۷

واحد پول

یورو()(EUR)

پیش شماره

49

آلمان بزرگترین شریک تجاری اتریش می باشد،به همین دلیل اقتصاد آلمان تاثیر زیادی بر روی اتریش می گذارد.اتریش در سال ۲۰۱۵ در رتبه چهاردهم کشورهای ثروتمند جهان بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی، قرار داشت که مهم‌ترین بخش اقتصاد ملی اتریش است.مطابق با اخرین امار های منتشر شده 60% از افراد در اتریش پیرو دین کاتولیک و 3.5% آن ها اونجلیست می باشند.تا پایان این مقاله با موسسه مهاجرتی توسا همراه باشید.
مهاجرت به اتریش

مناطق گردشگری و مهمترین شهرهای اتریش

مناطق گردشگری و جذاب زیادی در کشور اتریش وجود دارد که چشم هر مسافر و گردشگری را به خود خیره مینماید.در ادامه بعضی از آنان را معرفی خواهیم کرد.

سالن اپرای استاتسوپر

بزرگترین و زیباترین سالن باله و اپرا می باشد که در شهر وین اتریش واقع شده است. استاتسوپر؛ یکی از بهترین سالن های کنسرت می باشد که آنقدر تقاضا کنندگان زیادی دارد، شانس گرفتن بلیط به صفر می رسد.

غارهای یخی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اتریش از شهر ورفن می باشد.

قلعه آمبراس

ساخت این قلعه در حدود ۴۳ متر طول دارد و دارای سقف منبت کاری شده است در این قلعه وسایل قدیمی (کهن) و زینتی یافت میشود.

شهر لینز

پایتخت موسیقی و تئاتر کشور اتریش، با معماری سنتی و معاصر خود از شهرهای دیدنی و زیبای اتریش محسوب می شود. همچنین لینز نقش بسیار مهمی در شکل گیری حکومت حال حاضر اتریش داشته است.

شهر سالزبورگ

مذهبی ترین شهر اتریش که در آن سالانه جشن های مذهبی متعددی برگزار می شود، معماری چشم نواز این شهر زبان زد است که در کلیساهای قدیمی قابل مشاهده است.

عادات و آداب اجتماعی مردم اتریش

مردم اتریش به شدت خانواده دوست هستند و اغلب تعطیلات و مراسم های خود را با خانواده سپری می کنند. ظاهر آراسته برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است به خصوص در ایام کریسمس و تعطیلات، اما نکته ی جالبی که جود دارد این است که مردم اتریش معتقدند; عدد 12 برای آن ها خوش یمن نیست. گل های داوودی و نیلوفر نیز برای آن ها خوشایند نیست و به کسی برای پیشکش نمی دهند.
مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می شود و به مدت 11 سال متوالی پایتخت آن وین به عنوان بهترین شهر دنیاشناخته شد. این کشور به دلیل شرایط شغلی مناسب، تحصیلات ارزان، پایین بودن سطح جرم، امنیت بالا واز همه مهم تر دسترسی راحت به کشور های اروپایی سالانه میزبان تعداد زیادی از افراد است به این کشوراتریش مهاجرت می کنند.

برای مهاجرت قانونی به کشور اتریش چند روش وجود دارد که هر کدام از این روش ها قوانین خاص خود را دارند.
مهاجرت از طریق کارآفرینی و تحصیل به اتریش در این میان بیشترین متقاضیان را داشته است.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

تحصیل در کشور اتریش همه ساله متقاضیان زیادی دارد. ناگفته نماند که شرایط فوق العاده زندگی در شهرهای اتریش در انتخاب متقاضیان بین المللی که با اهداف بزرگ از کشور خود خارج شده و به اتریش مهاجرت میکنند، بی تاثیر نیست. هزینه ی تحصیل در اتریش بسیار ارزان و در برخی دانشگاه ها تقریبا رایگان بوده و هیچ محدودیت سنی برای تحصیل وجود ندارد، اما بهتر است که در زمان ارسال درخواست ویزا گپ تحصیلی زیادی نداشته باشید.هنگامی‌که فرد جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدامات لازم را انجام دهد به مدت 6 تا 8 ماه زمان نیاز خواهد بود تا روند مهاجرت انجام شود.

افرادی که ویزای دانشجویی اتریش را دریافت می‌کنند امکان داشتن همراه را نیز خواهند داشت، اما نکته-ای که باید عنوان شود داشتن تمکن 10000 یورو در حساب متقاضیان و همینطور همراهان آن‌ها است. این مبلغ باید به مدت 3 ماه بعد از وقت سفارت نیز در حساب بانکی متقاضیان و همراهان آن‌ها باقی بماند تا متقاضیان در صورت دریافت پاسخ مثبت بتوانند تمکن مالی خود را به اثبات برسانند. توجه به این موارد موجب می‌‌شود تا متقاضیان بتوانند در مدت‌زمان کوتاهی پروسه اخذ ویزای تحصیلی اتریش را طی کرده و اجازه ورود به کشور اتریش را داشته باشند. برای کسب اطلاعات کامل از شرایط تحصیل در اتریش، سیستم آموزشی و دانشگاه های این کشور مقاله تحصیل در اتریش را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا فاکتورهای خاصی را برای جذب نیروی کار دارد که با انجام آنها میتوان مهاجرتی از طریق کار به کشور اتریش داشت، البته قبل از هر چیزی باید بدانید که از چه روش هایی میتوان به صورت قانونی در اتریش به عنوان یک متقاضی بین المللی مشغول به کار شوید. ما چند نمونه رو به عنوان مثال و برای درک بیشتر شما در زیر آورده ایم:

نوع اول:

در نوع اول کسی که دارای تخصص باشد می تواند این ویزای کار اتریش را براحتی دریافت کند، فقط باید دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و چند سال سابقه کار مرتبط باشد و پس از جستجوی شرکت مدنظر و مصاحبه های لازم از کارفرمای اتریشی دعوت نامه دریافت کند.

نوع دوم:

نوع دوم دریافت به صورت کار پاره وقت هم زمان با تحصیل یا فرصت جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی در این کشوراست، که شما قادرید با ویزای تحصیلی وارد کشور اتریش شوید و سپس به دنبال کار بروید و در آمدزایی داشته باشید و هم پس از اتمام تحصیل خود برای تبدیل ویزای خود به ویزای کاری، در مدت زمانی مشخص به دنبال کار بگردید و موفق به قرارداد با یک شرکت در کشور اتریش شوید و درخواست خود را ارائه دهید.

نوع سوم:

ویزای جست و جوی کار در اتریش میباشد، به این صورت است که زمان آن 6 ماه تعیین‌ شده و شخص برای دسترسی به این نوع ویزا باید امتیاز مناسب را دریافت نماید. فرد متقاضی باید از 100 امتیاز 70 امتیاز را دریافت کرده باشد و بعد از موافقت اداره کار اتریش با این نوع ویزا می‌توانید اقامت کنید.

مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

به دلیل اقتصاد موفق و ثروتمند، فرصت های مناسب زندگی در شهرهای مختلف، امکان تحصیل رایگان فرزندان، تردد در سایر کشورهای حوزه شنگن و همچنین امنیت بالا در اتریش، این کشور از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری و گسترش کسب کار افراد موفق میباشد. سرمایه گذاری در اتریش نیز شامل انواع و روش های مختلفی مانند: خرید برند، ثبت شرکت، استارت آپ و نو آفرینی، خودحمایتی، خرید ملک و… می باشد.

از موسوم ترین روش هایی که در سالهای اخیر در بین متقاضیان سرمایه گذاری در اتریش و گسترش کسب کار باب شده، این است که افراد یا خانواده های مختلف در مرحله اول شرکتی را با موضوع فعالیت مشخص در اتریش ثبت مینمایند، بواسطه این اقدام و با داشتن دعوت نامه ای معتبر میتوانند وارد اتریش شده و اقامت موقت یکساله را اخذ نمایند. پس از اخذ اقامت موقت و تحقیقات محیطی، اطلاعات خود را از شهر و کشور محل سکونت تکمیل تر نموده و برای اخذ اقامت بیشتر یا دایم در یکی از موارد فوق، نظیر: ارایه بیزنس پلن و نو آفرینی، خرید برندهای معروف، خرید شرکت های فعال (بیزنس) و سودآور، خرید ملک یا مشارکت در ساخت و … سرمایه گذاری اصلی خود را انجام دهند. سرمایه گذاری در هر کشوری نیازمند اطلاعات میباشد تا بتوانید اقدامی امن و آگاهانه داشته باشید، پس قبل از هر اقدامی به شما توصیه میکنیم که با مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی توسا بصورت تخصصی مشاوره شوید.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد فرزند

همانطور که میدانید برای دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند، قوانین هر کشور متفاوت است. نظام اکثر کشور ها معمولا طبق سیستم خون یا سیستم خاک است. قانون اساسی کشور اتریش نیز طبق سیستم خون می باشد و کودکی که از والدین اتریشی به دنیا می اید حتی اگر محل تولد در کشور اتریش نباشد و در آنجا به دنیا نیاید، تابعیت این کشور را دریافت می کند. (در نظام خون تابعیت فرد به تابعیت پدر و مادر وابسته است ولی در نظام خاک تابعیت فرد به‌جایی که در آن به دنیا آمده است مربوط می‌شود)

در اتریش نیز، فقط کودکی که از والدین اتریشی به دنیا می‌آید تابعیت کشور اتریش را دریافت می‌کند. سوالی که مطرح می شود این است که آیا کشور اتریش نظام خاک را هم قبول می کند؟ بله، اما اتریش به‌طور فرع اصل خاک را قبول می‌کند. برای دریافت تابعیت باید تقاضای تابعیت داد و بدون درخواست، هیچ نوع تابعیتی به شخص واگذار نمی‌شود.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به اتریش ازدواج می باشد و باید بدانید تنها شرط آن ازدواج کردن با یک فرد اتریشی و یا فردی که دارای اقامت اتریش است، میباشد. فقط باید حقیقی بودن ازدواج و صوری نبون آن را اثبات کنید. بعد از 6 سال زندگی در کشور اتریش که 5 سال از این مدت را باید در اتریش اقامت نمایند در صورت واجدالشرایط بودن یعنی تسلط کامل به زبان آلمانی، عدم سوءپیشینه، قبولی در آزمون تابعیت و تمکن مالی مناسب این امکان وجود دارد که برای دریافت تابعیت اقدام نمایید. علاوه بر این چنانچه یک سال از زمان ازدواج گذشته باشد می‌توانید بعد از 4 سال تابعیت این کشور را اخذ نمایید و یا درصورتی‌که دو سال و یا بیشتر از زمان ازدواج بگذرد می‌توانید بعد از 3 سال تابعیت کشور اتریش را دریافت نمایید.

سوالات متداول

پروسه همزمان ثبت شرکت و سرمایه گذاری در سهام شرکت یا کارخونه های از قبل فعال، برند های معروف و حوزه ساخت و ساز…البته این روش برای افراد زیر 50 سال هم پروسه ای خوب و جذاب است.

بهترین  بخش های سرمایه گذاری اتریش درحال حاضر بازار مسکن، بورس، گردشگری و فن آوری اطلاعات است.

خیر- فقط باید تا سطح A1 زبان آلمانی تسلط داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان مهاجرت به اتریش و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
↓ صفحات مرتبط با اتریش