کار در هلند

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

کار در هلند

کار در هلند

کشور هلند دارای اقتصادی موفق و با ثبات است و همینطور در کنار شرایط مالی و اقتصادی مطلوب، فرصت های بیشماری را برای متقاضیان خارجی  کار در کشور هلند ، فراهم کرده است. هلند یکی از کشورهای دارای کمترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری این کشور در سال ۲۰۲۲، حدود ۳.۸۰ درصد بوده است که بسیار کمتر از میانگین اتحادیه اروپا یعنی ۶.۲ درصد است. درآمد در هلند تا حدود زیادی تحت تأثیر سن، نوع کار، تجربه حرفه‌ای و ساعات کاری است.

شرایط کار در هلند

برای کار در هلند معمولا نیاز به یادگیری زبان هلندی ندارید. اگرچه دانستن زبان کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید بسیار حائز اهمیت میباشد و توصیه میشود به یادگیری حداقل سطوح ابتدایی آن بپردازید، اما در واقع زبان انگلیسی زبان اصلی تجاری در اکثر شرکت های هلندی می باشد، اما مجدد توصیه میگردد علاوه بر تقویت زبان انگلیسی برای افزایش شانستان بهتر است که به سمت یادگیری زبان هلندی نیز بروید. ساعات کاری در هلند ۳۸ تا ۴۰ ساعت در هفته است که معمولاً از ۷:۳۰ یا ۹ شروع می‌شود و تا ۱۶ یا ۱۷ عصر ادامه دارد. مالیات بر درآمد در هلند نیز بسته به نوع کار و میزان درآمد شما می‌تواند از ۱۰ تا ۳۷ درصد متغیر باشد.

در اینجا می خواهیم به بررسی شغل های پررونق و در حال رشد درکشور هلند بپردازیم:

شماره

مشاغل

شماره

مشاغل

1

فناوری اطلاعات

2

صنایع نو آور

3

الکترونیک

4

انرژی

5

مکاترونیک

6

علوم پزشکی و زیستی

7

لجستیک

8

صنایع شیمیایی

9

کشاورزی و غذا

کار در هلند

فرآیند درخواست پذیرش کار در هلند

در مرحله اول، یافتن شغل مناسب با توجه به علاقه مندی ها و توانایی هایتان و همچنین در نظر گرفتن نیازهای هلند به نوع نیروی کار میباشد.

 

نکته:

 برای این کار شما می توانید از سایت هایی نظیر  Monsterboard ،National Vacature Bank ، Stepstone، Top Language Jobs Intermediair و LinkedIn نیز کمک بگیرید.

پس از یافتن شرکت یا کارفرمای مورد نظرتان و موافقت اولیه، معمولاً لازم است رزومه کاریتان را ارسال یا فرم درخواست کار را پر کنید. پس از تایید شرایطتان دعوت به مصاحبه شغلی می‌شوید که می توانید به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی آن را انجام دهید.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل فوق، می‌توانید با تهیه کردن مدارک لازم و حمایت کارفرما برای اخذ مجوزهای قانونی اقامت و کار در هلند اقدام کنید.

اجازه کار در هلند

افراد خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای کار در هلند به مجوز کار نیاز دارند که ۲ نوع است:

این افراد در صورتی می توانند در هلند شروع به کار کنند که کارفرمای آن ها درخواست MVV آنان را صادر کرده باشد. چنانچه از طریق شرکت یا آژانس کاریابی کار پیدا کرده‌اید، شرکت یا آژانس مذکور باید درخواست دهد و  تصویری از مدارک هویتی متقاضی را به همراه مجوز به شرکت استخدام ‌کننده ارسال کند.

انواع روش های مهاجرت کاری به هلند

مهاجرت به روش کاری کشورهلند به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما در کل روش های جامعی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد:

برخی از شهرهای مهم آلمان برای مهاجرت

کار در هلند

اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری هلند

شماره

اسناد و مدارک

شماره

اسناد و مدارک

1

گذرنامه معتبر

2

نداشتن سوپیشینه

3

داشتن بیمه مراقبت های بهداشتی

4

داشتن قرارداد کار با یک کارفرما در هلند

5

داشتن مجوز کار

6

انجام دادن آزمایش سل ظرف سه ماه پس از صدور مجوز اقامت

7

تکمیل و ارسال کردن فرم درخواست و مدارک لازم به IND از طریق سفارت، نمایندگی یا مستقیماً در هلند

کار در هلند

مشاغل مورد نیاز و پرطرفدار هلند

مشاغل پرطرفدار با درآمد بالای زیادی در کشور هلند وجود دارد که غالبا به شرح زیر است:

پیشنهاد ویژه موسسه توسا به متقاضیان کار در هلند (2023)

با توجه به بررسی های انجام شده در حال حاضر کارفرمایان زیادی در کشور هلند، نیازمند به چند رده شغلی مهندسان کامپیوتر و IT ، مهندسان الکترونیک و مهندسان مکاترونیک میباشند. اگر فارغ التحصیل از رشته های ذکر شده در مقطع حداقل لیسانس و به بالا میباشید و همچنین دارای سابقه کار مرتبط همراه با بیمه هستید، میتوانید از فرصت بدست آمده نسبت به یافتن کار مناسب و اخذ جاب آفر هلند اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان کار در هلند و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید