کار در آلمان

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

درباره آلمان:

آلمان (به زبان آلمانی Deutschland) و نام رسمی جمهوری فدرال آلمان

(Bundesrepublik Deutschland) و همچنین نام بین المللی و روی نقشه Germany می باشد.

آلمان یک کشوری در اروپای غربی و اروپای مرکزی با چشم انداز جنگل ها، رودخانه ها، رشته کوه ها و سواحل دریای شمال میباشد که از شمال با دریای شمال، دریای بالتیک و دانمارک ، از جنوب با سوئیس و اتریش ، از شرق با جمهوری چک و لهستان و از غرب با هلند، بلژیک و فرانسه همسایه است.

کار در آلمان

مساحت کشور آلمان 358.389 کیلومتر مربع است و جمعیت آن 84 میلیون نفر می باشد که بعد از روسیه پرجمعیت ترین کشور اروپا به شمار می رود. همچنین پایتخت و پرجمعیت ترین شهر این کشور، برلین می باشد.

بعد از برلین شهرهای هامبورگ، مونیخ و کلن، فرانکورت به ترتیب جز پرجمعیت ترین شهرهای آلمان محسوب می شوند. کشور آلمان 16 ایالت دارد که بزرگترین ایالت آن بایرن در جنوب و کوچکترین ایالت آن برمن در شمال غرب می باشد.

ایالت ها

نوردراین-وستفالن

بایرن

بادن-وورتمبرگ

نیدرزاکسن

هسن

زاکسن

راینلاند-فالتس

برلین

اشلسویگ-هولشتاین

براندنبورگ

زاکسن-آنهالت

تورینگن

هامبورگ

مکلنبورگ-فورپومرن

زارلاند

برمن

اقتصاد آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ در دنیا و یکی از بزرگترین اقتصاد های اروپا می باشد. به گزارش از صنوق بین المللی پول، در سال 2017 کشور آلمان 29 درصد از اقتصاد منطقه یورو را به خود اختصاص داده است.

پیشرفت اقتصادی آلمان از سال 1949 آغاز شد، عملکرد اقتصادی این کشور قابل توجه مدیریت اقتصادی کارآمد بود و تقریبا 11 درصد از شرکت های تولیدی اروپا، آلمانی هستند. در زمینه های نرم افزار و فناوری اطلاعات-مخابرات، خدمات مالی و بیزینسی، تجهیزات ماشین آلات صنعتی، نساجی و صنایع شیمیایی پیشرفت سرمایه گذاری در آلمان می باشد. تا پایان این مقاله با موسسه مهاجرتی توسا همراه باشید.

مزایای کار در آلمان:

کار در آلمان یکی از روش های مهاجرت به این کشور پرطرفدار می باشد که مزایای فوق العاده ای دارد که در ادامه مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، مهاجرت کاری به آلمان طبیعتا با دریافت ویزای کار از این کشور امکان پذیر است که منجر به اقامت کاری خواهد شد.

دلایل متعددی وجود دارد که باعث شده آلمان به عنوان برترین مقصد در اروپا برای نیروی کار ماهر به حساب آید، برخی از این دلایل را با هم مرور می کنیم :

بهتر است بدانیم برای شروع یک مهاجرت کاری موفق می بایست تحقیق کرد، پس اولین قدم کسب اطلاع از وضعیت بازار تخصص خودتان و اوضاع اشتغال در آن است درواقع باید درنظر داشته باشیم که باتوجه به تحصیلات و سوابق کاری قادر به انجام وظایف کار موردنظر کارفرما باشیم.

 همچنین هرفردی می تواند در سایت https://www.stepstone.de/ به زبان آلمانی سرچ کرده و اطلاعات جامعی درمورد بازار کار آلمان درخصوص تخصص و رشته خود را به دست آورد.

شرایط برای کار در آلمان:

شرایط کار در آلمان کاملا به شغلی که انتخاب می کنید بستگی دارد، چنانچه شغل موردنظر شما در لیست مشاغل پرطرفدار باشد، مسیر برای شما هموار تر شده و می توانید مراحل درخواست کار و ارتباط با کارفرما و شرکت ها را آغاز نمایید. اما بصورت کلی شما باید دارای ویژگی های مورد نظر این کشوربه عنوان نیروی کار نیز باشید، مثلا برای کار در آلمان و اخذ شغل مناسب معمولا می بایستی دارای حداقل مدرک لیسانس باشید.

راه های زیاد و مختلفی برای اخذ پوزیشن های شغلی در آلمان وجود دارد که برای هرشخص باتوجه به رزومه خود متفاوت است از جمله موارد مهمی که برای دریافت قرارداد های کاری نیاز است و مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از :

زبان فاکتور بسیار مهمی برای اخذ ویزاهای کاری می باشد و قانون کار در هرکشور بدین صورت می باشد که باید به زبان رسمی آن کشور تسلط کامل داشت، البته برخی از کمپانی های بین المللی نیروهای خود را با زبان انگلیسی و داشتن مدارک زبانی معتبر نیز استخدام می کنند.

کار در آلمان

روش های اخذ ویزای کاری آلمان:

نرخ بیکاری اعلام شده در کشور آلمان در سال 2023 ، 6/5 درصد است و رشد اقتصادی این کشور در سال های اخیر بسیار بالا بوده به همین دلیل افراد در سرتاسر دنیا برای رسیدن به شرایط کاری مطلوب و رضایت بخش، کشور آلمان را که قطب صنعتی اروپا نیز میباشد، برای کار انتخاب می نمایند و قدم در این مسیر می گذارند، با اخذ ویزای کار آلمان معمولا شما اقامت دو ساله دریافت خواهید کرد که این اقامت بعد از دو سال نیز قابل تمدید است.

 آلمان هم چندین نوع ویزای مختلف را برای افراد مقاضی کار ارائه می دهد که در ادامه به تفصیل به هرکدام از این روش ها می پردازیم:

جاب سیکر(جستجوی کار):

این نوع ویزا برای اجازه ی ورود به آلمان جهت کاریابی توسط متقاضی در محیط می باشد، درواقع شما بدون داشتن قرارداد کاری 6 ماه فرصت دارید که در کشور آلمان دنبال شغل موردنظر خود بگردید.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که این نوع ویزا منجر به دریافت اجازه کار برای شما نمی شود و چنانچه شما در مدت 6 ماه توانستید شغل موردنظر خود را پیدا کنید، ویزای جاب سیکر شما به ویزای کاری تغییر داده می شود.

در اینجا یک نکته را مجدد متذکر می شویم که برای موفقیت در این روش شما باید مواردی همچون تحصیلات دانشگاهی و سابقه کاری مرتبط با شغلی که در جستجوی آن هستید و مدرک زبان آلمانی را بصورت جدی درنظر داشته باشید.

جاب آفر (پیشنهاد کار):

در این نوع ویزا شما از سمت یک کارفرما و کمپانی آلمانی یک پیشنهاد کار دریافت کرده و قبل از رفتن به آلمان قراردادهای مربوط را امضا می کنید که براساس آن به شما اجازه داده می شود در مدت زمان مشخص شده با قرارداد در کشور آلمان زندگی کنید.

پیشنهاد های کاری از سمت کارفرما ها معمولا متفاوت است و معیارهایی که برای عقد قرارداد درنظر دارند بسته به زمینه ی کاری هر شرکت متنوع است. در این راستا برخی از کارفرما ها برای محک زدن مهارت افراد به شما پروژه داده و از شما می خواهند ضمن انجام آن پروژه در ددلاین تعیین شده، آن را نیز پرزنت کنید که بعضی از آن ها انجام این امور را بصورت آنلاین در قالب یک جلسه و رو در رو از شما می خواهند و برخی دیگر با دادن پروژه به شما و زمان درنظر گرفته شده فقط نتیجه را از شما می خواهند.

جاب آفر معمولا ایده آل ترین راه مهاجرت کاری به کشور آلمان است چرا که از ماه اول حقوق، بیمه، محل اسکان، مالیات و …. توسط کارفرماها برای نیروی کار درنظر گرفته می شود، از طرفی گرفتن ویزا در این روش نیز راحت تر از بقیه روش ها می باشد چراکه با نشان دادن قرارداد کای معتبر به سفارت و آفیسر هم وقت مصاحبه فوری (تقریبا 3 الی 4 هفته)دریافت می کنید و هم آفیسر برای دستور صدور ویزا درنگ نمی کند.

شرکت های آلمانی که واجد شرایط استخدام نیروی کار خارجی هستند می بایستی معتبر باشند و سابقه گزارش مالیاتی خوبی داشته باشند، شرکت ها نباید تازه تاسیس بوده و تعهدات کافی برای نیروی کار خود را در قرارداد اعلام کنند.

خلاصه مواردی که برای اخذ جاب آفر باید درنظر بگیرید عبارت است از :

کار در آلمان

بلوکارت(Blue Card):

بلوکارت درواقع نوعی اقامت در کشور آلمان می باشد. اگر شما یک مدرک تحصیلی معتبر دانشگاهی از یکی از دانشگاه های مطرح (چه در اتحادیه اروپا و چه خارج از اتحادیه اروپا) دارید می توان این نوید را به شما داد که شما یکی از مهمترین شرایط دریافت بلوکارت آلمان را دارید، برای اخذ بلوکارت مشاغل متعددی در کشور آلمان وجود دارد چیزی که حائزاهمیت می باشد این است که باید حداقل حقوق مشخص شده (براساس مبلغی که دولت آلمان تعیین کرده است) را در قرارداد کاری خود داشته باشید.

خوشبختانه از نوامبر 2023 متخصصان و مهندسان کامپیوتر (حوزه IT) حتی بدون داشتن مدرک دانشگاهی معتبر و صرفا براساس اثبات مهارت و تخصص خود به همراه حداقل 3 سال سابقه کار می توانند برای اخذ بلوکارت اقدام نمایند. همچنین امکان همراه کردن خانواده با خود در این روش مهاجرتی وجود دارد و مدرک زبان مناسب برای دریافت بلوکارت حداقل B1 آلمانی است.

بهتر است این ارا بدانیم که مدارک معتبر دانشگاهی درصورتی منجر به اخذ بلوکارت می شوند که مورد تایید آلمان و یا در سطح مدارک تحصیلی آلمان باشد. چنانچه از یکی از دانشگاه های کشور آلمان باشد که بسیار کار را برای دریافت بلوکارت راحت خواهد کرد. شرایط سنی برای بلوکارت بدین صورت است که هرچه جوان تر باشید شانس شما هم بیشتر می شود و اینکه اکثر کارفرما ها به نیروی متخصص و ماهر جوان نیازمند هستند.

نکته

نکته‌ی دیگری که برای دریافت بلوکارت آلمان موثر می باشد این است که میانگین دریافت سالانه ی شما باید حداقل 42000 یورو باشد، که این مبلغ بسته به پوزیشن شغلی شما و همچنین رشته ی تحصیلی می تواند متغیر باشد.همین امر باعث تفاوت بلوکارت با دیگر شرایط مهاجرت کاری به آلمان شده است.

کار در آلمان

کارت شانس

کشور آلمان کارت شانس را برای افرادی که پتانسل خوبی دارند ولی پیشنهاد کاری ندارند براساس امتیاز بندی اجرا خواهد کرد. دولت آلمان سعی دارد مدرن‌ترین قوانین مهاجرتی که این کشور تا به حال داشته است را به اجرا در‌آورد. این قوانین با هدف جذب نیروی کار ماهر خارجی و رقابت با جوامع بین‌المللی دیگر به تصویب رسیده‌اند.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در یکی از سخنرانی خود در سال 2023 گفت که قانون مهاجرت جدید نقطه عطفی در سیاست مهاجرت آلمان است، ما در حال ایجاد مدرن ترین قانون مهاجرتی هستیم که آلمان تا به حال داشته است.

هدف لایحه اصلاح قانون مهاجرت نیروی کار ماهر آسان کردن مهاجرت نیروی کار ماهر به آلمان است، این لایحه توسط وزارت کشور فدرال آلمان و جامعه و وزارت کار و امور اجتماعی فدرال آلمان ارائه شده است.

وزیر کشور فدرال گفت: “ما به نیروی کار ماهر بیشتری از خارج نیاز داریم تا خواسته های خود را پوشش دهیم. ما نمی توانیم بدون این نوع مهاجرت کار کنیم.”قانون مهاجرت نیروی کار ماهر اصلاح شده، مسیرهای جدیدی را برای مهاجرت به آلمان ایجاد می کند،

صلاحیت:

 طبق قانون جدید، اتباع خارجی که دارای مدرک تحصیلی حرفه ای یا تحصیلات عالی هستند، واجد شرایط استخدام مهارتی خواهند بود.

 تجربه: 

اتباع خارجی که حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند و مدرک حرفه ای که در کشور مبدأ آنها به رسمیت شناخته شده باشد، می توانند به منظور استخدام مهاجرت کنند. دیگر لازم نیست مدرک حرفه ای در آلمان به رسمیت شناخته شود، که به معنای بوروکراسی کمتر و مراحل کوتاه تر است.

 پتانسیل: 

قانون جدید یک کارت فرصت (Chancenkarte) بر اساس یک سیستم امتیاز ایجاد می کند، برای صلاحیت های حرفه ای، دانش زبان آلمانی و انگلیسی، تجربه کاری، ارتباط با آلمان، سن، و همسر یا شرکای مدنی که با متقاضی اصلی به آلمان می آیند، امتیاز داده می شود.

برای دریافت این نوع ویزا هر فرد می تواند مجموع امتیازهای خود را محاسبه کند و باید حداقل 6 امتیاز برای اقدام به دریافت کارت شانس را کسب کند، امتیازها بصورت زیر است :

اطلاع رسانی کارت شانس از سمت آلمان در نوامبر 2023 بوده است که زمان اجرایی آن را به مارچ 2024 موکول کرده اند.

دوره کارآموزی یا اوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ یک دوره تحصیل و کار هم زمانه که در حال حاضر درکشور های المانی زبان مثل اتریش لیختن اشتاین٫ سوسیس، لوکزامبورگ و  آلمان وجود دارد، البته جدیداً کشورها ی دیگه هم سعی دارند که این مدل از تحصیل و کار همزمان را در نظام آموزشیشون پیاده سازی کنند.

در این دوره ها معمولا قسمتی از زمانتون صرف تحصیل دروس تئوری رشته اوسبیلدونگ در مدرسه های شغلی (Beruf Schule)  میشه و قسمت دیگر را در شرکتی که ازش قرارداد آوسبیلدونگ گرفتید کار میکنید و مطالبی که به صورت تئوری خواندید را در عمل به کار میگیرید.

 بخاطر اینکه در اکثر آوسبیلدونگ ها در شرکت کار میکنید معمولا به صورت ماهانه حقوق دریافت میکنید که بستگی به رشته، کافرما و شهر محل اقامت دارد.

به صورت کلی دو نوع آوسبیلدونگ وجود دارد :

۱-دوال آوسبیلدونگ (Duale Ausbildung)

آموزش های حرفه ای در آلمان عمدتا در سیستم دوگانه انجام می شود. این بدان معناست که شما مهارت ها و دانش لازم را از یک سو در یک شرکت آموزشی و از سوی دیگر در آموزشگاه حرفه ای کسب می کنید، دو ارائه دهنده آموزش ، یعنی شرکت آموزشی و هنرستان ، با هم همکاری نزدیک دارند، با این هدف که شما را برای آینده حرفه ای خود به بهترین نحو آماده کنند.

شما به عنوان کارآموز همزمان کارمند و دانش آموز هستید. به همین دلیل به آن "دوگانه" می گویند. تحت فشار رقابت، شرکت ها به سرعت قادر به سازگاری با تغییرات فنی و اقتصادی می شوند. بنابراین شما به سرعت با ماشینهای جدید، فرایندهای تولید و غیره در شرکت آشنا می شوید. کلاسها در مدارس حرفه ای معمولاً یک یا دو روز در هفته برگزار می شود. حدود دو سوم دروس به آموزش تخصصی اختصاص داده شده است. تا آنجا که ممکن است، کارآموزان یک شغل خاص در کلاسهای تخصصی گروه بندی می شوند. دستمزد در آموزش معمولاً بین 550 تا 1000 یورو خالص ماهیانه بسته به حرفه شما است و با هر سال آموزش افزایش می یابد.

۲- شولیشه آوسبیلدونگ ( Schulische Ausbildung)

آموزش مبتنی بر مدرسه ، آموزش حرفه ای است که تمرکز آن بر آموزش در یک هنرستان حرفه ای است ، بنابراین با سیستم آموزش دوگانه متفاوت است. شما میتوانید در موضوعات بهداشت، اجتماعی یا رسانه و اغلب حرفه های پرستار سالمند ، فیزیوتراپ ، مربی ، گفتاردرمانگر ، دستیار زبان های خارجی یا دستیار فنی داروسازی دوره مدنظر را انتخاب کنید. کارآموزان مدرسه به ندرت کمک هزینه آموزشی دریافت می کنند؛ آنها اغلب باید هزینه مدرسه یا هزینه بیمه و پذیرش را بپردازند.

در این دوره ها کارآموزان اغلب به صورت تمام وقت در مدرسه آموزشهای تئوری و عملی و چندین هفته دوره کارآموزی را در شرکت میگذرانند. تحصیل تمام وقت مدرسه 2 تا 3.5 سال طول می کشد و با امتحان به پایان می رسد. 
کار در آلمان

دروس تئوری:

دروس عملی:

مدت زمان آموزش:

درخواست:

امور مالی :

اگر آموزش فنی و حرفه ایی که دیده اید به طور کامل مورد تأیید قرار نگرفته، میتوانید صلاحیت لازم را در آلمان کسب و بطور همزمان شروع به کار کنید. پس از پایان دورهي آموزش تکمیلی میتوانید مدرك آموزشی فنی و حرفهايتان را به طور کامل به تأیید رسانیده و سپس درخواست اقامت دهید، اگر تحصیلات دانشگاهی و یا آموزش فنی و حرفهایی خود را در کشور دیگري بجز آلمان گذراندهاید، باید آن را پیش از ارائه اي درخواست روادید به تأیید برسانید. اطلاعات بیشتر در این خصوص را در وبسایت www.anerkennung-in-deutschland.de و یا براي مدارك دانشگاهی از https://anabin.kmk.org/anabin.html ملاحظه نمایید.

 لطفاً توجه داشته باشید که در آلمان به برخی از مدارك دانشگاهی خارجی بعنوان آموزش فنی و حرفهایی نگریسته میشود. وقت کافی براي فرآیند تأیید مدركتان در نظر بگیرید و سپس نسبت به درخواست روادیدتان اقدام کنید.

مدارک لازم براي ارائه به سفارت

لطفاً تمامی مدارك را به زبان آلمانی یا با ترجمه ي آلمانی ارائه نمایید. همه ي مدارك را لطفاً به ترتیبِ ذکرشده اي که در اینجا آمده، در دو دسته کامل مرتب و دسته بندي کنید. لطفاً توجه داشته باشید که پیامدِ ارائه ي مدارك جعلی یا مخدوش، همواره رد درخواست روادید شما خواهد بود.

فرم چاپ شده درخواست ویدکس همراه با تذکر توجیهی طبق ماده 54 قانون اقامت:

گواهی مرجع تأییدکننده در آلمان

- لطفاً گواهی کسري آموزش یا همان نامهي مربوط به ارزش برابري محدود آموزش فنی و حرفه ای یتان را که ازمرجع تأییدکننده مربوطه دریافت داشتهاید، ضمیمه نمایید.

- اگر در آلمان در یکی از مشاغل داراي تعریف رسمی میخواهید کار کنید و مدرك آموزش فنی و حرف هایی شما داري ارزش برابر است اما هنوز تمامی پیش شرط هاي اخذ مجوز اشتغال مربوطه را کسب نکرده اید، گواهی مربوطه را ضمیمه کنید. اگر مرجع تأییدکننده گواهی نهایی مربوطه را هنوز ارسال نداشته و تنها یک شرح وضعیت موقت ارسال داشته، این گواهی شرح وضعیت موقت را ارائه نمایید.

- این گواهی باید حاوي اطلاعاتی در این خصوص باشد که چه اقداماتی برای احراز صلاحیت شغلی شما لازمند و اینکه چه امتحاناتی را باید در آلمان پشت سر بگذارید.

مدرك پایان تحصیلات در ایران

 - هنگام مصاحبه لطفاً مدرك اصلی را نشان دهید و دو نسخه کپی از مدرك تحصیلی خود و ریزنمرات را به فارسی ارائه دهید.

 - همچنین دو نسخه کپی از ترجمه ي آلمانی مدرك تحصیلی و ریزنمرات را هم تحویل دهید.

گواهی مرجع تأییدکننده در آلمان

- لطفاً گواهی کسري آموزش یا همان نامهي مربوط به ارزش برابري محدود آموزش فنی و حرفه ای یتان را که ازمرجع تأییدکننده مربوطه دریافت داشتهاید، ضمیمه نمایید.

- اگر در آلمان در یکی از مشاغل داراي تعریف رسمی میخواهید کار کنید و مدرك آموزش فنی و حرف هایی شما داري ارزش برابر است اما هنوز تمامی پیش شرط هاي اخذ مجوز اشتغال مربوطه را کسب نکرده اید، گواهی مربوطه را ضمیمه کنید. اگر مرجع تأییدکننده گواهی نهایی مربوطه را هنوز ارسال نداشته و تنها یک شرح وضعیت موقت ارسال داشته، این گواهی شرح وضعیت موقت را ارائه نمایید.

- این گواهی باید حاوي اطلاعاتی در این خصوص باشد که چه اقداماتی برای احراز صلاحیت شغلی شما لازمند و اینکه چه امتحاناتی را باید در آلمان پشت سر بگذارید.

انگیزه نامه

-رزومه به شکل جدول - شرح پیوسته زندگی، همراه با شرح تحصیلات و آموزشه هایی که تاکنون داشته اید و درصورت وجود فعالیت شغلی

 - لطفاً نسخه ي اصل رزومه را امضا نمایید و درصورت وجود، ترجمه هاي مربوطه را هم شخصاً امضا کنید.

-گواهی مربوط به فعالیت شغلی و مشاغلی که تاکنون داشته اید

-گواهی مربوط به بیمه ي درمانی معتبر

هزینه ي بررسی پرونده

 - هزینه ي بررسی پرونده شما 75 یورو بوده که بصورت نقد و به یورو باید بپردازید.

 - با توجه به مشکل عودت مابقی مبلغ، لطفاً درصورت امکان مبلغ دقیق را پرداخت نماید.

ویزای کاری کادر درمان

آلمان از جمله کشورهایی است که همچنان نیازمند نیروی کادر درمان بصورت جدی می باشد و کمبود این پوزیشن شغلی این کشور را با چالش هایی روبرو کرده است.

نوع مهاجرت کاری کادر درمان به کشور آلمان از نوع جاب آفر می باشد که نقطه قوت آن راحتی گرفتن قراردادهای است که البته در این مورد هم دانش زبان آلمانی بسیار مهم بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

چنانچه شما دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته های زیرشاخه های پیراپزشکی مانند: هوشبری، پرستاری و …. هستید می توانید فقط با ارتقا دانش زبان آلمانی و اخذ مدرک معتبر اقدام به بستن قرارداد کاری و گرفتن ویزا نمایید.

طبیعتا داشتن سابقه شغلی مرتبط در این زمینه می تواند به شما کمک شایانی کند ولی به این معنا نیست که بدون داشتن سابقه کاری نتوانید قرارداد کاری داشته باشید .

همچنین اوسبیلدونگ های پرستاری معمولا در کشور آلمان بسیار زیاد هستند و تقاضا هم برای گرفتن پذیرش در رشته پرستاری همچنان بالاتر از بقیه رشته ها می باشد.

بنابراین کادر درمان می توانند هم از طریق جاب آفر و هم از طریق اوسبیلدونگ بصورت کاری به کشور آلمان مهاجرت کنند.

اهمیت یادگیری زبان آلمانی و مدارک زبان آلمانی

اساسی ترین رکن مهاجرت کاری به کشور آلمان دانستن زبان آلمانی می باشد و بهتر است بدانیم اکثریت کارفرما ها و کمپانی ها تنها نیروهای خود را براساس دانش زبان آلمانی محک می زنند این بدان معنا نیست که تخصص و مهارت نیرو را نادیده بگیرند بلکه به این معناست که برای دانستن زبان بسیار حساس هستند، بنابراین چنانچه برای کار در آلمان تصمیمی دارید و یا در مسیر کاریابی قراردارید بهتر است هرچه سریع تر آموزش زبان آلمانی را اولویت کارهای خود قرار دهید.

در ایران معمولا آموزشگاه های زبان آلمانی بسیاری هستند که بصورت فشره و نیمه فشره کلاس ها را برگزار می کنند که طبیعتا اگر شما عجله دارید باید حتما بصورت فشرده زبان  را شروع کنید.

مسیر میانبر و پیشنهاد شگفت انگیز و عالی موسسه توسا به شما، پذیرش از کالج های زبان آلمانی معتبر در کشورهای همسایه (مثل ترکیه) با اساتید Native آلمان می باشد چراکه می توانید بسیار سریع تر و با همان هزینه زبان را فراگرفته و تمامی امور قرارداد کاری و ویزا را از همان کشور تسهیل بخشید.

کار در آلمان

بهترین مشاغل برای کار در آلمان

مسئله مهم و اساسی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را داردن این است که شغل های پردرآمد در آلمان کدامند ؟ و این کشور همواره به شغل هایی نیازمند است؟

در این جا بهترین شغا های مورد نیاز آلمان را مرور میکنیم :

باتوجه به اینکه کشور آلمان قلب تپنده و قطب صنعتی قاره اروپا می باشد فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی برای انجام کار در آلمان بسیار پیشرو هستند. که در اینجا یادآور می شویم از همه بیشتر رشته ی مهندسی کامپیوتر( تمامی گرایش ها) و برنامه نویسی از پرمتقاضی ترین رشته ها برای جذب نیروی کار متخصص در کشور آلمان هستند.

برای شغل های پاره وقت نیز می توان تدریس خصوصی (مخصوصا زبان انگلیسی) را نام برد که جز پول ساز ترین رشته ها می باشد و بعد از آن پرستار بچه، پستچی و …. نیز برای انجام کار بصورت پاره وقت به ویژه برای دانشجوها راه کسب درآمد مناسبی هست.

ویزای همراه و پیوست

اساسی ترین رکن مهاجرت کاری به کشور آلمان دانستن زبان آلمانی می باشد و بهتر است بدانیم اکثریت کارفرما ها و کمپانی ها تنها نیروهای خود را براساس دانش زبان آلمانی محک می زنند این بدان معنا نیست که تخصص و مهارت نیرو را نادیده بگیرند بلکه به این معناست که برای دانستن زبان بسیار حساس هستند، بنابراین چنانچه برای کار در آلمان تصمیمی دارید و یا در مسیر کاریابی قراردارید بهتر است هرچه سریع تر آموزش زبان آلمانی را اولویت کارهای خود قرار دهید.

در ایران معمولا آموزشگاه های زبان آلمانی بسیاری هستند که بصورت فشره و نیمه فشره کلاس ها را برگزار می کنند که طبیعتا اگر شما عجله دارید باید حتما بصورت فشرده زبان  را شروع کنید.

مسیر میانبر و پیشنهاد شگفت انگیز و عالی موسسه توسا به شما، پذیرش از کالج های زبان آلمانی معتبر در کشورهای همسایه (مثل ترکیه) با اساتید Native آلمان می باشد چراکه می توانید بسیار سریع تر و با همان هزینه زبان را فراگرفته و تمامی امور قرارداد کاری و ویزا را از همان کشور تسهیل بخشید.

درخواست وقت مصاحبه برای ویزای پیوست به ویزای دانشجویی و کاری (جدید)

تعریف شخص اصلی و پیوست:

شخص اصلی: شخصی که برای حضور درآلمان، از طریق دانشجویی، کاری و ... اقدام کرده است.شخص پیوست: کسی است که قراره به شخص اصلی ملحق شود. مثل همسر و فرزندان (پدر و مادر شامل این قانون نمی باشند)

در این قانون جدید، شخص پیوست (به دانشجو یا ویزای کاری یا جاب سیکر)باید همان نوع وقت مصاحبه ای رو درخواست دهد که شخص اصلی براش اقدام کرده است. این قانون از اوایل مارچ ۲۰۱۹ در سایت سفارت نوشته شده، پس افرادی که قبل ازین تاریخ برای خودشون وقت دانشجویی یا کاری یا جاب سیکر گرفتند میتوانند برای همسرشون وقت پیوست بگیرند. چون حتی ۱ ماه اختلاف زمان بین گرفتن وقت ها تو تایم مصاحبه کاری و دانشجویی اختلاف زمانی زیادی دارد. کسانی که قبلا وقت پیوست گرفتند هم شامل این قانون نمی شوند. زمانی که شخص اصلی آلمان هست هم شامل این قانون نمیشود، باید برای فرد پیوست وقت مصاحبه پیوست به خانواده بگیرند.

دانستن زبان آلمانی برای فردی که قصد دارد پیوست شود لازم و ضروری نمی باشد اما توصیه می شود در حد سطح A1  زبان آلمانی را بلد باشند و بتوانند مدرک هم ارائه دهند.
کار در آلمان
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.
ارتباط با ما
جهت مشاوره رایگان کار در آلمان و اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
↓ صفحات مرتبط با آلمان