بورسیه فول فاند رومانی

بورسیه فول فاند رومانی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

بورسیه تحصیلی، شرایط و امکان اخذ آن از نکات حائز اهمیت برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد که در انتخاب مقصدی مناسب با توجه به شرایط خودشان بسیار تاثیر گذار است. معمولا در هر کشوری بورسیه های مختلفی با هدف حمایت های مالی از دانشجویان وجود دارد که ممکن است بعضی از آنها همزمان با تحصیل محقق شود یا بعضی همزمان با ثبت نام و از همه مهمتر بورسیه هایی هستند که قبل از آن نیز امکان اخذ دارند. بورسیه های دولتی بعضی کشور ها از جمله بورسیه فول فاند دولت رومانی برای متقاضیان بسیار جذاب می باشند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

شرایط ثبت نام بورسیه فول فاند دولت رومانی

_ نیاز به مدرک زبان ندارد
_ شرط معدل : حداقل معدل لازم ۱۴ از ۲۰ می باشد. (۷۰ از ۱۰۰)
_ مقطع تحصیلی ارائه شده : کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
_ رشته های تحصیلی ارائه شده : اکثر رشته های تحصیلی به جز زیرشاخه های پزشکی
_ زبان تدریس : تدریس به زبان رومانیایی می باشد و افرادی که در این بورسیه پذیرفته شوند، یکسال زبان رومانیایی را بصورت رایگان آموزش خواهند دید.
_ زمان اقدام : معمولا ماه فوریه

مزایای بورسیه دولت رومانی

_ پوشش کامل شهریه تحصیلی
_ خوابگاه و محل سکونت رایگان
_ یکسال آموزش رایگان زبان رومانیایی
_ پرداخت حقوق ماهانه در طول تحصیل و دوره زبان

میزان حقوق برای پذیرفته شدگان بورسیه دولت رومانی چه قدر است؟
دانشجویان دوره کارشناسی ۶۵ یورو، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد۷۵ یورو، دانشجویان دوره دکترا ۸۵ یورو

 

تحصیل در رومانی

برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور یکی از مقاصد عالی کشور رومانی می باشد، که در سال های اخیر نیز بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است. تحصیل ارزان و بدون محدودیت، تحصیل به زبان های مختلف در اتحادیه اروپا را می توان از فاکتورهای مهم این انتخاب دانست. همچنین این موضوع که کشور رومانی در سال ۲۰۲۴ در حال پیوستن به حوزه شنگن میباشد و با تحقق این امر تردد راحت در این حوزه امکان پذیر خواهد شد، برای انتخاب رومانی به عنوان مقصد تحصیلی بی تاثیر نیست.
در رومانی که پر از امکانات امکانات تفریحی و شهری می باشد و همچنین از زیباترین کشورهای دنیاست، فرهنگی غنی وجود دارد. شهرهای قدیمی متعدد و تاریخی در این کشور نظیر شهر تیمشوآرا برای آن منطقه یک سرمایه محسوب میشود. شهر تیمشوآرا در سال ۲۰۲۳ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را از آن خود کرده و این اتفاق برای کشور رومانی بسیار حائز اهمیت میباشد. عنوان پایتخت فرهنگی اروپا از برنامه های مهم و قدیمی در کل اروپا است و به مسئولیت‌پذیری بالایی نیاز دارد. همچنین رومانی از جمله کشورهای صدر اروپا در سرعت اتصال به اینترنت میباشد و در سال ۲۰۲۱ رتبه پنجم جهان را در این موضوع کسب کرده است.

 

مدارک مورد نیاز اقدام بورسیه فول فاند رومانی

_ اصل و  ترجمه مدارک تحصیلی تمامی مقاطع تحصیلی با ریز نمرات
_ اصل و ترجمه گواهی تولد یا شناسنامه
_ اسکن 3 صفحه اول پاسپورت (در صورتی که پاسپورت ندارید برای ثبت نام می توانید شناسنامه یا کارت ملی ارائه نمایید)
_ رزومه به زبان انگلیسی( طبق فرمت استاندارد رومانی )
_ ارائه انگیزه نامه و پروپزال برای دانشجویان دوره دکترا

 

پیشنهاد می کنیم از صفحه مهاجرت به رومانی هم دیدن کنید.

 

مزایای تحصیل در رومانی

_ تحصیل در دانشگاه های مورد تایید ایران
_ شهریه های ارزان
_ تحصیل به زبان های مختلف (انگلیسی، رومانیایی و فرانسوی)
_ هزینه زندگی پایین
_ اجازه کار دانشجویی (۲۸ ساعت در هفته)
_ پذیرش بدون آزمون ورودی
_ عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
_ نداشتن محدودیت های سنی
_ اینترنت با سرعت بالا
_ آموزش با کیفیت و دانشگاه های معتبر

شرایط تحصیل در دانشگاه های رومانی

تحصیل در دانشگاه های کشور رومانی به زبان های مختلف از جمله زبان انگلیسی و رومانیایی و همچنین آلمانی و فرانسوی امکان پذیر است. برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به گذراندن دوره زبان، پادفک یا کالج ندارید، شما می توانید با داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر (آیلتس ۶، دولینگو ۱۰۰ یا تافل هوم ادیشن۸۷) پس از اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی رومانی در کورس اصلی شرکت کنید.
اما اگر تمایل به تحصیل به زبان رومانیایی داشته باشید یا در واقع مدرک زبان انگلیسی نداشته باشید، می بایست ابتدا در دوره های زبان رومانیایی مرتبط با رشتت خود، که در خود رومانی به مدت یکسال تحصیلی برگزار می شود شرکت کنید و سپس وارد دانشگاه و رشته مد نظر خود شوید. پس از گذراندن دوره زبان برای ورود به دانشگاه آزمون ورودی نخواهید داشت و حتی می توانید رشته مدنظر خود را به زبان انگلیسی شروع کنید.
در رابطه با شرایط سنی برای کشور رومانی محدودیت جدی وجود ندارد اما توصیه می شود برای مقطع لیسانس تا ۳۰ الی ۳۵ سال و برای ارشد نهایت تا ۴۰ سال اقدام کنید.

 

تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در رومانی در رشته‌های مختلف مهندسی، علوم انسانی و هنر امکان پذیر می باشد، که تحصیل در این مقطع بسته به رشته شما ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد. برای تحصیل در این مقطع شما باید دارای حداقل مدرک دیپلم و حداقل سن ۱۷ سال باشید، همچنین تحصیل به زبان های مختلف از جمله انگلیسی و رومانیایی نیز مانند سایر مقاطع امکان پذیر است. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند به مدت ۲۸ ساعت در هفته کار دانشجویی پاره وقت و همزمان با تحصیل انجام دهند و بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را در همان محیط تامین کنند.

تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی که بسته به رشته متقاضیان یک تا دوسال به طول می انجامد و در این مدت متقاضیان بین المللی باید ۹۰ الی ۱۲۰ واحد درسی را با موفقیت بگذرانند. معمولا در هر ترم با توجه به آزمون های پایانی و فعالیت دانشجو در کلاس، نمره دهی انجام می شود و مانند دانشجویان ارشد کشورهای دیگر باید پایان نامه خود را ارائه دهید و برای دفاع از تحقیقات خود به سوالات اساتید و حاضرین در جلسه پاسخ دهید.

 

هزینه های زندگی در رومانی

هزینه های زندگی در رومانی به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا پایین تر می باشد. اما همانطور که می دانید در رومانی نیز مانند هر کشور دیگری هزینه ها در شهر های مختلف میتواند متفاوت باشد. علاوه بر اون برای افرادی که به رومانی مهاجرت میکنند، با توجه به لایف استایل و نوع زندگیشان قطعا هزینه ها کمی متفاوت از یکدیگر است. بطور کلی در کشور رومانی می توان گفت هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای مختلف از ۲۸۰ تا ۴۰۰ یورو ماهانه می تواند متفاوت باشد. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های موجود استفاده کنند که بصورت میانگین، از ۱۸۰ تا ۲۵۰ یورو ماهانه هزینه اجاره آنان خواهد بود. برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در رومانی را خواهند داشت، هزینه های زندگی بصورت میانگین حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو ماهانه در طب سال های ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ خواهد بود.

 

شرایط کار حین و پس از تحصیل

اجازه کار دانشجویی همزمان با تحصیل در کشور رومانی روزانه ۴ ساعت یا به عبارتی ۲۸ ساعت در هفته برای متقاضیان بین المللی می باشد. میانگین درآمد برای مشاغل پاره وقت در رومانی حدود ۴ تا ۸ یورو به ازای هر ساعت می باشد. هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور به صورت ماهیانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو میباشد. یعنی متقاضیانی که قصد انجام کار در حین تحصیل را داشته باشند، میتوانند با حقوق کار پاره وقت، بخش زیاد و خوبی از هزینه های زندگی خود رو تامین کنند. معمولا مترجمی، انواع پیک غذا، تدریس زبان، اپراتور تماس و … از جمله این مشاغل میباشند. دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی پس از اتمام سال سوم تحصیل خود، در صورت داشتن پیشنهاد و قرارداد شغلی، میتوانند به عنوان دستیار پزشک یا دستیار دندانپزشک نیز در رومانی کار کنند.
پس از فارغ التحصیلی یکی از راه های گرفتن اقامت رومانی، کار در این کشور میباشد. دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیل، برای کار در این کشور هیچگونه آزمونی نخواهند داشت.

قطعا رومانی هر ساله متقاضیای بیشتری خواهد داشت و توصیه میشه در صورتی که تصمیم قطعی گرفته اید، در زمان های مناسب و در شروع ددلاین ها نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنید تا بتونید در تایم خلوتی سفارت پروسه ویزاتون هم انجام و پیگیری کنید. در نتیجه مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی توسا آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان میباشند. این موسسه می تواند با کامل ترین خدمات در این مسیر شما را همراهی نماید، برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی تحصیل در رومانی با توسا در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی توسا، با ما تماس حاصل فرمایید.